تاکید رییس سازمان ثبت اسناد بر تعامل با سازمان نقشه‌برداری برای تثبیت مالکیت‌ها

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با رئیس سازمان نقشه برداری کشور بر تبادل اطلاعات بین ارگان‌ها و تعاملات بیشتر دو سازمان در تثبیت مالکیت‌ها تاکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حسن  بابایی در دیدار با علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری کشور با تاکید بر تبادل اطلاعات فی

کد خبر : 3470
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
تاکید رییس سازمان ثبت اسناد بر تعامل با سازمان نقشه‌برداری برای تثبیت مالکیت‌ها



رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با رئیس سازمان نقشه برداری کشور بر تبادل اطلاعات بین ارگان‌ها و تعاملات بیشتر دو سازمان در تثبیت مالکیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حسن  بابایی در دیدار با علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری کشور با تاکید بر تبادل اطلاعات فی مابین ارگان‌ها گفت: ایستگاه‌های مرجع سامانه شمیم همواره مورد تاکید بوده و نباید انحصاری در این زمینه وجود داشته باشد و باید اشتراک اطلاعات و بهره برداری به صورت کامل انجام شود، چرا که این اطلاعات برای کشور است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مزایای تعاملات متقابل گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف اجرای قانون جامع حدنگار سامانه شمیم “شبکه مدیریت یکپارچه مالکیت‌ها” را ایجاد کرد و ایستگاه‌های مرجع دائمی در کشور به صورت شبکه‌ای در این سامانه وجود دارند که مختصات آن‌ها معلوم و موقعیت آنی تحت شبکه را مشخص می‌کند و سازمان ثبت این اطلاعات را در اختیار سازمان نقشه برداری قرار می‌دهد که متقابلا از این اطلاعات بهره برداری شود.

بابایی با بیان اینکه سازمان نقشه برداری کشور نقش موثر و سازنده‌ای در تثبیت مالکیت عرصه‌های ملی دارد، اعلام کرد: با توجه به آخرین آمار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از حدنگاری ۹۹ درصد عرصه‌های ملی در حدنگاری اراضی کشاورزی به مرز ۴۵ درصد معادل هفت و نیم میلیون هکتار رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان خاطر نشان ساخت: اجرای حدنگار نیازمند تعامل تمام ارگان‌های ذیربط در این امر است و سازمان ثبت به تنهایی نمی‌تواند در بحث حدنگار موفق باشد.

وی تاکید کرد: سازمان ثبت متولی اجرای حدنگار است، اما تعامل سازمان نقشه برداری، امور اراضی، مسکن شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی قطعاً در این زمینه راهگشا است.

در ادامه رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به همکاری همه جانبه گفت: عملکرد دو ساله گذشته ما تا حد زیادی همکاری همه جانبه را تائید می‌کند. تا پایان سال ۱۴۰۰ به تعهدات خود عمل نموده و مستندات لازم انجام و در اختیار سازمان ثبت قرار گرفت.

جاویدانه با بیان این مطلب که سازمان نقشه برداری کشور نه انتفاعی، نه سیاسی و نه اقتصادی است، گفت: باید کار را به نحوی پیش رود که علاوه بر ثبت مالکیت‌ها، نیازهای شهرداری، منابع طبیعی و امور اراضی نیز تامین شود.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.