اصفهان پیشگام در مطالعات سه ساله آلودگی هوا/ هیچ نوع مازوتی در اصفهان مصرف نمی‌شود

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه باتوجه به اقدامات امسال هیچ مازوتی مصرف نشد، گفت: اولین استانی هستیم که مطالعات سه ساله درباره آلودگی هوا انجام داده‌ایم و تا پایان سال دو مطالعه پیشگیری و کاهش خطرپذیری ۴۲ مخاطره و طرح پاسخ به بحران ۴۲ مخاطره که احتمال وقوع آن در

کد خبر : 3486
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۳:۱۰
اصفهان پیشگام در مطالعات سه ساله آلودگی هوا/ هیچ نوع مازوتی در اصفهان مصرف نمی‌شود



ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه باتوجه به اقدامات امسال هیچ مازوتی مصرف نشد، گفت: اولین استانی هستیم که مطالعات سه ساله درباره آلودگی هوا انجام داده‌ایم و تا پایان سال دو مطالعه پیشگیری و کاهش خطرپذیری ۴۲ مخاطره و طرح پاسخ به بحران ۴۲ مخاطره که احتمال وقوع آن در اصفهان وجود دارد، تدوین و انجام خواهد شد.

منصور شیشه‌فروش، شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه) در ششمین نشست مشورتی شهر اندیشان با موضوع آلودگی هوا و نقش مدیریت شهری در کاهش آن، اظهار کرد: باوجود فرا رسیدن روز هوای پاک، آلاینده‌ها در وضعیت نامناسب هستند و با وجود پیش‌بینی‌ها بارشی انجام نشد، در اصفهان اغلب دغدغه‌مند و نگران کمبود آب، فرونشست و آلودگی هوا و رودخانه بدون آب هستیم، اما صرفاً با بیان مشکلات نمی‌توان کاری را پیش برد.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات اصفهان نیاز به توجه ملی و همگانی است، افزود: با توجه به اقدامات امسال هیچ مازوتی مصرف نشد، اولین استانی هستیم که مطالعات سه ساله درباره آلودگی هوا انجام داده‌ایم که نتایج آن به دولت ارائه شده و منجر به تصمیم‌گیری‌هایی شده است. مطالعات فرونشست زمین نیز تکمیل شده و در انتظاریم تا طرح آن را در هیئت دولت برای اتخاذ پیشنهادات اجرایی، مطرح کنیم. 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان توضیح داد: مطالعات هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی، مطالعات پیشگیری کنترل حریق در بازار و میدان امام خمینی(ره)، مطالعات لرزه خیزی شهر اصفهان انجام شده و تا پایان سال دو مطالعه پیشگیری و کاهش خطر پذیری ۴۲ مخاطره و طرح پاسخ به بحران ۴۲ مخاطره که احتمال وقوع آن در اصفهان وجود دارد تدوین و انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که مدیریت شهر نیز در طراحی‌ها در حوزه شهرسازی و معماری و بلند مرتبه‌سازی‌ها ملاحظات اقلیمی را لحاظ کند.

سیدامیر سامع نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: هر چه بیشتر مشکلات مطرح شود، فضای تعامل و هم افزایی برای رفع مشکلات فراهم می‌شود. نیاز داریم بخشی از اقدامات را به موضوع گفت‌وگو، تبیین و تبادل نظر با مردم اختصاص دهیم. وضعیت آلاینده‌ها در اصفهان هر سال بدتر می‌شود، بنابراین باید مردم هم مطالبات خود را بیان کنند.

وی با اعلام اینکه اصفهان در نظر دارد در برنامه‌ای پنج ساله، حفاظت و احیای محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی را هدف شماره یک قرار دهد، افزود: بیشترین راهبرد و بودجه نیز برای این هدف اختصاص داده شده است. در تدوین برنامه ۱۴۱۰ با دیدگاه و دغدغه ۱۰۰ نفر از جامعه نخبگانی و اساتید و فعالان رسانه احصا و موارد مطرح شده از سوی آن‌ها در برنامه لحاظ شده است. هدف اصلی در این برنامه احیای ظرفیت‌های محیط زیست از جمله فضای سبز، خاک، حمل و نقل پاک، احیای رودخانه زاینده‌رود است، البته این برنامه دارای سه هدف خرد و ۲۰ راهبرد است که ذیل آن اقدامات و طرح‌های مختلف تعریف می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بودجه شهر ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، گفت: این رقم در اصلاح بودجه به ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۶ هزار میلیارد تومان از این عدد بودجه عمرانی است و ۹ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی به اقدامات و پروژه‌ها در حوزه حمل‌ونقل اختصاص دارد. در راستای قانون هوای پاک، در مدیریت شهر آئین نامه‌ای شامل ۲۰ بند تصویب کرده‌ایم، این لایحه در راستای اینکه مدیریت شهر با مسئولیت خود آشنا باشد تصویب شده تا در حل معضلات پیش‌قدم باشد.

وی تصریح کرد: در خصوص مشاغل آلاینده تصمیم گرفته شد برای شاغلان در حوزه ریخته‌گری در شهرک صنعتی جانمایی انجام شود تا سال آینده به آن نقطه منتقل شوند. همچنین مدیریت شهر، طرح شهر خورشیدی را دنبال می‌کند که پیش‌بینی می‌شود از حدود ۴۰۰ هزار خانه در شهر بر اساس امکان‌سنجی انجام شده، حدود ۳۰ درصد قابلیت داشتن نیروگاه روی بام‌های خود را داشته باشند، در این راستا تلاش می‌کنیم تا برای اجرای این طرح وام‌های ارزان به مردم دهیم.

سامع خبر داد: طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان سال آینده خط دوم مترو از دارک تا طوقچی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، البته سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان و سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه خط دو متروی اصفهان اختصاص داده شده است.گفتنی است در آغاز سال کمتر از ۶۰۰ اتوبوس فعال در شهر داشتیم که اکنون تعداد آن‌ها به ۹۰۰ اتوبوس افزایش یافته است.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.