رئیسی: با کسانی که ساخت‌وساز غیرمجاز انجام‌ ‌می‌دهند، بدون اغماض برخورد شود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه شهرستان دماوند از سوی دولت پذیرفتنی است اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد، تأکید کرد: با ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت این شهرستان ولو اینکه از جانب افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت باشد مخالفیم و قطعاً با

کد خبر : 3498
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
رئیسی: با کسانی که ساخت‌وساز غیرمجاز انجام‌ ‌می‌دهند، بدون اغماض برخورد شود



رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه شهرستان دماوند از سوی دولت پذیرفتنی است اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد، تأکید کرد: با ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت این شهرستان ولو اینکه از جانب افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت باشد مخالفیم و قطعاً با اینگونه اقدامات غیرمجاز بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار با مردم دماوند و فیروزکوه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، با ادای احترام به روح مطهر شهدای این شهرستان و خانواده معزز آنها گفت: حضور بنده به عنوان خدمتگزار در شهرهای اطراف تهران به لحاظ نظام‌ مسائل و تراکم جمعیتی این شهرها سفر استانی محسوب می‌شود و تلاش ما این است که در جلسات شورای اداری نسبت به رفع مشکلات مردم شهرهای همجوار استان تهران نیز تلاش کنیم.

رئیس جمهور پیگیری حل مشکلات زیرساختی، جاده‌های مواصلاتی و آب و برق شهرستان دماوند را از جمله دلایل اصلی سفر به این شهرستان عنوان کرد و افزود: توسعه شهرستان دماوند از جمله فرصت‌های بسیار خوب برای مردم این منطقه محسوب می‌شود که اگر با حفظ محیط زیست و مراتع و جنگل‌های این منطقه همراه نباشد ممکن است به تهدید تبدیل شود.

رئیسی با اشاره به اینکه توسعه شهرستان دماوند از سوی دولت پذیرفتنی است اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد، تأکید کرد: با ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت این شهرستان ولو اینکه از جانب افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت باشد مخالفیم و قطعاً با اینگونه اقدامات غیرمجاز بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

رئیس جمهور تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی را ظلم به مردم و آیندگان و تخلفی غیرقابل گذشت عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دولت مردمی به شهرستان دماوند بازنگری و بروزرسانی قوانین و مقررات ساخت و سازها و بارگذاری جمعیتی در این شهرستان خواهد بود.

رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت منابع آبی در شهرستان دماوند بویژه در بخش کشاورزی، افزود: خوشبختانه ما در این منطقه برغم خشکسالی‌های چندسال اخیر مشکل کمبود آب نداریم، اما اهمیت مدیریت منابع آبی کمتر اهمیت وجود آب نیست.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: توجه به الگوی مصرف در بخش خانگی و صنعتی و همچنین استفاده از روش‌های نوین آبیاری بویژه آبرسانی زیرسطحی در بخش کشاورزی با هدف مدیریت منابع آبی مورد تأکید دولت است.

رئیسی با بیان این که «چرا وقتی مسئله‌ای به آسانی قابل حل شدن است، منتظر دستور مرکز (تهران) می‌مانید؟» افزود: ارتباط ستادی تشکیلاتی با مرکز لازم است، اما این ارتباط نباید باعث کندی کار شود؛ از مسائلی که باید با آن مبارزه کرد، بروکراسی و پیچیدگی‌های اداری است.

وی همچنین گفت: بروکراسی اداری نباید کشاورز و تولیدکننده را ناامید کند؛ کاری که باید در ادارات و سازمان‌ها صورت بگیرد،‌ نظارت بر فرآیند انجام کارهاست تا معطلی به وجود نیاید.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.