مذاکرات ترینیداد برای فروش گاز ونزوئلا به اروپا

ترینیداد و توباگو، مذاکرات با بعضی از کشورهای اروپایی را در زمینه عرضه گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) تولید شده از گاز ونزوئلا را آغاز کرده است. به گزارش ایسنا، دولت ونزوئلا در دسامبر، یک مجوز ۳۰ ساله به شرکت شِل و شرکت ملی گاز ترینیداد برای توسعه مشترک میدان گازی فراساحلی نزدیک مرز دریایی دو

کد خبر : 3613
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مذاکرات ترینیداد برای فروش گاز ونزوئلا به اروپا



ترینیداد و توباگو، مذاکرات با بعضی از کشورهای اروپایی را در زمینه عرضه گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) تولید شده از گاز ونزوئلا را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت ونزوئلا در دسامبر، یک مجوز ۳۰ ساله به شرکت شِل و شرکت ملی گاز ترینیداد برای توسعه مشترک میدان گازی فراساحلی نزدیک مرز دریایی دو کشور داد. نخستین تولید ممکن است تا پایان سال آینده آغاز شود.

کیت رولی، نخست وزیر ترینیداد در یک کنفرانس انرژی در بندر اسپانیا گفت: علاقه اروپایی جدید در ترینداد و توباگو وجود دارد و اروپایی‌ها تلاش می‌کنند منابع را از آمریکای جنوبی به بازار بیاورند.

پروژه دراگون، نخستین صادرات ذخایر گازی فراساحلی ونزوئلا می‌تواند باشد که تولید اولیه آن، ۱۸۵ میلیون فوت مکعب در روز است. استوارت یونگ، وزیر انرژی ترینیداد در همین کنفرانس گفت: طرفین، یک برنامه توسعه آماده کرده‌اند.

ونزوئلا تلاش می‌کند از ذخایر گازی خود درآمدزایی کند تا مکمل درآمد حاصل از صادرات نفت و سوخت شود که بزرگترین منبع ارزآوری برای این کشور است.

از سوی دیگر، به گفته مارک لوکوان، مدیر شرکت ملی گاز، ترینیداد می‌خواهد به ذخایر گازی همسایه خود دسترسی پیدا کند زیرا ذخایر این کشور تا پایان سال ۲۰۲۸، رو به اتمام است. ترینیداد به عرضه گاز اضافی برای افزایش تولید و صادرات ال‌ان‌جی، آمونیاک و متانول نیاز دارد زیرا تقاضای جهانی رو به رشد است.

نخست وزیر ترینیداد گفت: این کشور به استفاده از ظرفیت مازاد ال‌ان‌جی خود برای فرآوری گاز گویان و سورینام علاقمند است.

بر اساس گزارش رویترز، ترینیداد در سال‌های اخیر، فشار بر تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان فراساحلی را افزایش داده تا تولید گاز را هر چه سریعتر اجرایی کرده و بتواند واحد ال‌ان‌جی غیرفعال خود را به کار بیاندازد و صادرات را افزایش دهد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.