اتمام حفاری قطعه اول متروی اسلامشهر/اتصال متروی اسلامشهر به خط ۳ متروی تهران

شهردار اسلامشهر از اتمام حفاری تونل قطعه اول متروی اسلامشهر و تحقق امکان اتصال این مترو به خط ۳ متروی تهران خبر داد و گفت: بهره‌برداری از متروی اسلامشهر در گروی تأمین منابع مالی خرید تجهیزات برای انجام عملیات روسازی و ریل گذاری است. محسن حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اتمام حفاری قطعه

کد خبر : 3677
تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۷
اتمام حفاری قطعه اول متروی اسلامشهر/اتصال متروی اسلامشهر به خط ۳ متروی تهران



شهردار اسلامشهر از اتمام حفاری تونل قطعه اول متروی اسلامشهر و تحقق امکان اتصال این مترو به خط ۳ متروی تهران خبر داد و گفت: بهره‌برداری از متروی اسلامشهر در گروی تأمین منابع مالی خرید تجهیزات برای انجام عملیات روسازی و ریل گذاری است.

محسن حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اتمام حفاری قطعه نخست متروی اسلامشهر و پیش بینی زمان بهره برداری از مترو، گفت: متروی اسلامشهر به طول ۱۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان با اتصال به خط ۳ متروی تهران تا ایستگاه میدان قائم (عج) پیش بینی شده است که فاز نخست آن به طول ۱۰ کیلومتر در دو قطعه اجرایی شده است.

وی افزود: قطعه نخست این مسیر به طول ۹۰۵ متر اتصال ایستگاه آزادگان به خط ۳ متروی تهران است که حفاری آن به اتمام رسید. قطعه دوم فاز نخست نیز از ایستگاه آزادگان تا ایستگاه میدان نماز (ورودی شهر اسلامشهر) و فاز بعدی نیز ادامه مسیر از ایستگاه میدان نماز تا میدان قائم (عج) است.

حفاری تونل قطعه یک متروی اسلامشهر به صورت دستی انجام شده

شهردار اسلامشهر با اشاره به اینکه اجرای پروژه حفاری تونل قطعه یک متروی اسلامشهر به صورت دستی انجام شده است، ادامه داد: حفاری این قطعه ۹۰۵متری بصورت دستی از سال ۹۸ آغاز شد و پس از گذشت بیش از ۳ سال طی مسیر به دیواره متروی تهران رسیدیم و امیدوارم با تأمین منابع مالی در سال جاری عملیات روسازی و ریل گذاری را عملیاتی کنیم.

پیشرفت ۵۵ درصدی ایستگاه میدان نماز اسلامشهر

وی با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی ایستگاه میدان نماز در اسلامشهر، تاکید کرد: مناقصه روسازی خط در حال برگزاری است. به این ترتیب تا پایان سال جاری روسازی این قطعه شروع خواهد شد و تا پایان سال آینده روسازی این مسیر آماده خواهد شد. در ادامه تجهیزات سیگنالینگ باید انجام شود که این اقدام وابستگی بسیاری به تأمین منابع مالی دارد که اگر سال آینده تأمین منابع مالی انجام شود، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ شاهد بهره‌برداری این قطعه باشیم.

اختصاص ۱۶۷ میلیاردی برای روسازی و ریل گذاری متروی اسلامشهر 

وی ابرار امیدواری کرد که اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومانی که برای روسازی و ریل گذاری متروی اسلامشهر از سوی مجلس در نظر گرفته شده سریعتر تخصیص یابد تا عملیات روسازی و ریل گذاری هم به‌زودی آغاز شود. همچنین فاز بعدی از ایستگاه میدان نماز تا میدان قائم نیز در حال برنامه ریزی است و هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.