پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه/توافق برای تقویت حمل و نقل هوایی

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجامی در سفر به کشور ترکیه اعلام کرد که در این سفر ۱۰ سند همکاری در حوزه مسائل اقتصادی، ترانزیتی، ریلی و حمل و نقل امضا شده است. به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش با اشاره به سفر یک روزه به کشور ترکیه که به همراه رئیس جمهور انجام شد،

کد خبر : 3683
تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه/توافق برای تقویت حمل و نقل هوایی



وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجامی در سفر به کشور ترکیه اعلام کرد که در این سفر ۱۰ سند همکاری در حوزه مسائل اقتصادی، ترانزیتی، ریلی و حمل و نقل امضا شده است.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش با اشاره به سفر یک روزه به کشور ترکیه که به همراه رئیس جمهور انجام شد، اعلام کرده  که مذاکرات خوبی در حوزه مسایل ترانزیتی و حمل و نقل ریلی انجام و ۱۰ سند هم به امضا رسیده است.

طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی یکی از محورهای اصلی گفت‌وگو ایجاد شبکه کریدوری شرق و غرب بود که ترکیه از این طریق به آب‌های آزاد دسترسی پیدا می‌کند.

بذرپاش به عنوان رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه پیشتر، جزییات هشتمین نشست شورای عالی همکاری های  اقتصادی ایران و ترکیه را تشریح کرد و گفته بود که هشتمین شورای عالی همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار شد. جلسه خصوصی رؤسای جمهوری دو کشور داشتند که این جلسه به اتفاق چندین مقام از دو کشور انجام شد.

پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند

به گفته وزیر راه و شهرسازی یکی از محورهای گفتگوی مقامات دو کشور در موضوع حمل و نقلی بود. در حوزه ریلی، پیشنهاد جدید ایران، اتصال ریلی منطقه چشمه ثریا به مرند بود که بتوانیم راه آهن را متصل کنیم و یک شبکه کریدوری جدید به شبکه کریدوری شرقی- غربی ایران افزوده شود. همچنین با تکمیل این کریدور ریلی، ترکیه می تواند به آب های آزاد دسترسی یابد که موضوع در حال پیگیری است و موضوعات تخصصی این پیشنهاد در تهران ادامه خواهد یافت.

قول مساعد ترکیه برای اتمام عملیات عمرانی در مرز بازرگان

بذرپاش از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو کشور ایران و ترکیه را موضوع حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و افزود: مرزهای مشترک ایران و ترکیه مرزهای بازرگان، سرو و رازی است. مرز بازرگان حدود دو سال است که در بخش ترکیه در حال تکمیل عملیات زیرساختی و عمرانی است که کامیون ها در این مرز معطل می شوند که قول مساعد داده شده است تا ظرف چند ماه آینده این عملیات به اتمام برسد و تردد در این مرز آسان تر شود.

توافق ایران و ترکیه در تقویت حمل و نقل هوایی

وی افزود: در حوزه هوایی توافقات خوبی به سرانجام رسیده است. یکی از سندهایی که به امضا رسید در این بخش بود.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.