کنعانی: گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند/ اتهام‌زنی‌ها به ایران فرافکنی است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خبر حمله به نیروهای آمریکایی تاکید کرد: تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش

کد خبر : 3745
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کنعانی: گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند/ اتهام‌زنی‌ها به ایران فرافکنی است



سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خبر حمله به نیروهای آمریکایی تاکید کرد: تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبر حمله به نیروهای آمریکایی گفت، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری غزه، مکررا نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری در منطقه به دلیل ادامه‌ حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز پشتیبانی همه جانبه ی آمریکا از نسل‌کُشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری هشدار داده و نقض پایدار و مکرر حاکمیت ملی عراق و سوریه توسط نیروهای آمریکایی و بمباران‌ها و انجام حملات علیه گروه‌ها و مردم عراق، سوریه و یمن را تشدید کننده این چرخه بی‌ثباتی می‌دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود، جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر اهمیت حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه، معتقد است جنگ در غزه راه حل نبوده و پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آتش‌بس فوری، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آرامش به منطقه گردد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد، گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ی حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

کنعانی تاکید کرد، تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد، ایران با آمادگی و هوشیاری تحولات در منطقه را زیر نظر دارد و مسئولیت عواقب اتهامات تحریک آمیز علیه ایران، بر عاملان طرح چنین ادعاهای بی اساسی است.

در پی حمله پهپادی شب گذشته به پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال شرق اردن در نزدیکی مرز سوریه که به کشته و مجروح شدن شماری از سربازان این کشور منجر شد، ادعاهایی علیه نقش ایران در اقدام نیروهای مقاومت منطقه به این حمله مطرح شد.

«جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در پی این حمله مدعی شد: در حالی که هنوز در حال گردآوری مستندات درباره این حمله هستیم، می‌دانیم که توسط گروه‌های شبه‌نظامی تندرو و تحت حمایت ایران انجام شده است که در سوریه و عراق مستقر هستند.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با ادعایی علیه نقش ایران در این حمله نوشت: ما، قویا، حملات گروه‌های شبه‌نظامی متحد ایران را علیه نیروهای آمریکایی محکوم می‌کنیم. ما همچنان از ایران می‌خواهیم در منطقه تنش‌زدایی کند.

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا نیز در پی حمله شب گذشته، با تکرار ادعاها علیه نقش ایران در منطقه، بایدن را به دلیل «پاسخ‌های بزدلانه به اقدامات نیروهای نیابتی ایران» مقصر دانسته و خواستار اقدامی قاطعانه‌تر علیه  «نیروهای نیابتی ایران» شدند.

انتهای پیام
 



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.