برای رانندگی در برف و یخبندان چه وسایلی همراه داشته باشیم؟

رانندگی در شرایط زمستانی و هوای به شدت سرد می‌تواند با چالش‌های خاص خود همراه باشد. به گزارش ایسنا، البته هنگامی که شرایط خیلی بد است، شاید بهترین تصمیم این باشد که جز در موارد واقعا ضروری از رانندگی صرف نظر کنید. اما اگر نیاز به استفاده از ماشین خود دارید، مطمئن شوید که آمادگی

کد خبر : 3827
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۳:۰۳
برای رانندگی در برف و یخبندان چه وسایلی همراه داشته باشیم؟



رانندگی در شرایط زمستانی و هوای به شدت سرد می‌تواند با چالش‌های خاص خود همراه باشد.

به گزارش ایسنا، البته هنگامی که شرایط خیلی بد است، شاید بهترین تصمیم این باشد که جز در موارد واقعا ضروری از رانندگی صرف نظر کنید. اما اگر نیاز به استفاده از ماشین خود دارید، مطمئن شوید که آمادگی لازم را دارید.

قبل از حرکت، زمان بیشتری به گرم کردن ماشین اختصاص دهید و همچنین در نظر بگیرید که ممکن است سفر در شرایط زمستانی بیش از شرایط عادی طول بکشد.

گزارش‌های مربوط به وضعیت ترافیک و شرایط راه‌ها را بررسی کنید و بکوشید حتی‎‌الامکان راه‌ها و مسیرهای اصلی را انتخاب ‌کنید که در برف‌روبی و یخ‌زدایی از سطح جاده در اولویت قرار می‌گیرند. از راه‌های میان‌بر و مسیرهای فرعی تا حد امکان دوری کنید. لباس گرم و کفش راحت بپوشید و کت گرم، کلاه، دستکش، چکمه‌های محکم و پتو همراه داشته باشید تا در صورتی که در راه ماندید یا مجبور به ترک خودرو شدید، از آنها استفاده کنید.

همچنین ممکن است در روزهای برفی به عینک آفتابی مناسب نیاز باشد. در صورت امکان مقداری مواد خوراکی مانند شکلات و بیسکویت و همچنین آب و نوشیدنی گرم با خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که داروهایی را که به آنها نیاز دارید، همراه آورده‌اید.

همیشه یک موبایل با شارژ کامل، یک بیلچه برای پاک کردن برف و چند تکه موکت کهنه همراه داشته باشید تا در صورتی که خودرو در برف گیر کرد، آنها را زیر لاستیک‌ها قرار دهید.

اگر ماشین در برف و یخ گیر کند، چه باید کرد؟

بنابر اعلام بی بی سی، وقتی ماشین روی برف و یخ گیر می‌کند، چرخ‌ها در جا می‌چرخند و اگر سعی کنید به حرکت ادامه دهید، فقط بیشتر در برف فرو می‌روند. با یک بیلچه برف جلوی چرخ را پاک کنید و سپس تکه موکت را جلوی چرخ قرار دهید یا شن و ماسه بریزید تا لاستیک‌ها کشش لازم را پیدا کنند. از دنده جلو به دنده عقب بروید و بعد دوباره به دنده جلو برگردید. تا زمانی که خودرو راه نیفتاده، آرام روی پدال گاز فشار دهید.

اگر در هر حال، ماشین حرکت نکرد، موتور ماشین و بخاری داخل خودرو را روشن نگه دارید. اما بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که برف لوله اگزوز را مسدود نکرده است و گاز سمی مونوکسید وارد اتاق خودرو نمی‌شود. اگر خطر ورود گاز به داخل خودرو وجود دارد، از روشن نگاه داشتن موتور و بخاری صرف نظر کنید.

البته حتی اگر چنین خطری هم وجود ندارد، لازم است هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یکبار، موتور را خاموش کنید.

داخل ماشین یا نزدیک آن بمانید چون هنگامی که لایه ضخیم برف زمین را پوشانده است، احتمال گم شدن وجود دارد. در صورتی که لازم است از خودرو دور شوید، یک تکه پارچه به رنگ تند و چشمگیر روی ماشین قرار دهید؛ به نحوی که در برف به چشم بخورد و بتوانید خودرو را پیدا کنید.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.