عادلانه عمل کنیم، حتی اگر عده‌ای ناراحت شوند

رئیس‌جمهور گفت: امروز در جایگاهی هستیم که باید به عدالت فکر کرده، تصمیم بگیریم و به عدالت رفتار کنیم، حتی اگر عده‌ای ناراحت شوند. به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که عصر امروز جمعه برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران و دست اندرکاران استان در مرکز،

کد خبر : 3847
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
عادلانه عمل کنیم، حتی اگر عده‌ای ناراحت شوند



رئیس‌جمهور گفت: امروز در جایگاهی هستیم که باید به عدالت فکر کرده، تصمیم بگیریم و به عدالت رفتار کنیم، حتی اگر عده‌ای ناراحت شوند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که عصر امروز جمعه برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران و دست اندرکاران استان در مرکز، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها برای تحقق مصوبات دور اول سفر استانی دولت مردمی به استان هرمزگان گفت: آماده‌سازی چندین بندر، حل مشکل آب، برق و انرژی استان و افزایش جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی در شهرها و روستاها حاصل همت تلاش همه مدیران و دست اندرکاران استان هرمزگان و همچنین صبر و تحمل خانواده آنان است که جای تشکر و قدردانی دارد.

رئیس جمهور در ادامه تلاش مضاعف و اقدامات تحولی را از جمله توقعات مردم از مدیران دولت در جهت رونق اقتصاد و معیشت استان عنوان کرد و افزود: یکی از ملزومات توسعه یافتگی، همدلی، همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف است که خوشبختانه این زمینه در استان هرمزگان فراهم است و موجب امیدواری مردم و ناامیدی دشمنان خواهد بود.

رئیسی در ادامه پیام دهه فجر و امام و شهدا را پیام وحدت، همدلی، کار و فعالیت برای ساختن کشور و امیدآفرینی برای مردم به ویژه در میان نسل جوان عنوان کرد و افزود: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد جلوه‌ای از قدرت خدای متعال بود که اراده مردم را بر اراده مستکبرین و سلطه‌گران پیروز کرد و امروز نیز آنچه در صحنه فلسطین شاهد آن هستیم نیز جلوه‌ای دیگر از قدرت خدای متعال است که نیرویی فاقد امکانات و تجهیزات نیروهای نظامی دنیا در مقابل ارتش تا بُن دندان مسلح رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و پیروز این میدان نبرد بوده است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت بازنگری در اقدامات انجام شده از سوی مدیران استانی با هدف کاستن از فاصله وضع موجود با وضع مطلوب تاکید کرد: قطعا می‌توان با اتکای به خدای متعال و ظرفیت‌های عظیم موجود گام‌های بزرگی برای ایجاد تحول در کشور برداشت

رئیسی در ادامه به برگزاری نشست‌های پیگیری ویژه مسائل و موضوعات مبتلابه استان‌ها در سفرهای استانی دولت مردمی اشاره کرد و گفت: نگاه ما در پیشبرد امور کشور حل مسائل در همه بخش‌ها با هدف رفع مشکل زندگی مردم و رونق تولید و اشتغال است. مشابه جلسه سه ساعته‌ای که بنده دیشب برای رفع مسائل بغرنج استان برگزار کردم، در خود استان نیز قابل انجام است و باید برگزار شود تا به مشکلات بغرنج رسیدگی شود.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: نباید حل مسائل زمان‌بر و طولانی شود چرا که موجب ناامیدی مردم خواهد شد و اساساً حفظ سرمایه اجتماعی در گرو امیدافزایی در جامعه با کار و تلاش مستمر است و این هدف به صرف سخنرانی کردن محقق نخواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه بنده سفرهای دور دوم را با ارزیابی میزان تحقق مصوبات سفر اول انجام می‌دهم، خاطرنشان کرد: اگر میزان قابل قبولی از این مصوبات اجرا نشده باشد، بنده سفر دوم استانی را انجام نمی‌دهم. آنچه امید مردم و سرمایه اجتماعی را حفظ کرده و افزایش می‌دهد، اقدام و عمل است. همچنین مدیران باید به موضوع جهادتبیین توجه ویژه‌ای داشته باشند و آنچه را انجام شده برای مردم تبیین کرده و اگر کاری قابل انجام نبوده هم دلایل آن را برای مردم توضیح دهند. مدیران حتی خودشان را در معرض سوال مردم قرار دهند تا به ابهامات آنان پاسخ دهند.

رئیس جمهور نکته مهم دیگر را رعایت عدالت در توزیع امکانات دانست و گفت: ما هم باید خودمان عادل باشیم و هم در رفتار شخصی عدالت را رعایت کنیم. باید عادلانه بیاندیشیم و عادلانه عمل کنیم، ممکن است اجرای عدالت عده اندکی را ناراحت و عصبانی کند، اما توصیه امیرالمومنین به ما این است که عدالت را اجرا کنیم، ولو آنکه عده معدودی از آن گریزان باشند ولی به خواست عامه مردم عمل شود و عموم مردم به خواست‌شان برسند؛ نکته محوری ایجاد امید و افزایش سرمایه اجتماعی است.

رئیسی در بخش بعدی سخنانش نیاز امروز کشور را چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شعار سال عنوان کردند، رشد تولید و مهار تورم دانست و افزود: در گزارشی که در جلسه مطرح شد اقدامات صحیحی در این زمینه انجام شده از جمله در ارتقای زیرساخت‌ها، احیای واحدهای تولیدی راکد و آب‌رسانی به شهرها و روستاها و ضرورت دارد که در همین مسیر گام‌های بلندتری برداریم.

رئیس جمهور به برنامه ایجاد واحدهای صنعتی جدید در کنار احیای واحدهای تولیدی راکد در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ایجاد واحدهای صنعتی جدید علاوه بر افزایش تولید و رشد اقتصادی باعث پیشرفت کشور و ایجاد رضایتمندی در مردم نیز می‌شود.

رئیسی به بازدید خود از برخی واحدهای تولیدی احیا شده و نیز نمایشگاه توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: این اقدامات باعث افزایش توان، عزت، پیشرفت و قدرت بازدارندگی کشور خواهد بود. همه اینها در راستای ساخت ایران قوی است و هر گامی در ادامه گام‌های گذشته برای قوی‌تر کردن کشور موثر خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تلاش‌های موثری که در جهت توسعه صنایع تبدیلی استان در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشاورزان انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در گزارش‌ها آمد که وضعیت انبارهای گمرکی استان مطلوب است و رسوب کالا کاهش یافته و لذا دیگر اموال مردم در اثر ماندن بیش از اندازه در انبارهای گمرکی از بین نمی‌رود که اینها خبرهای خوبی است.

رئیسی همچنین با اشاره به انجام حدود نیمی از تجارت و واردات و صادرات کشور از استان هرمزگان گفت: اینکه تعداد بخشنامه‌های صادره مربوط به صادرات و واردات امسال به نصف سال گذشته کاهش یافته نیز خبر خوبی است و این روند باید در راستای ارتقای ثبات و پیش‌بینی پذیری بازار کار برای تجار، کشاورزان و صنعتگران ادامه داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار کشاورز، تاجر و واحد صنعتی باید قابل پیش‌بینی و تضمین‌شده باشد، گفت: ما به دنبال تقویت اقتصاد روستا هستیم. امروز امکانات خدماتی نظیر آب، برق، گاز و جاده برای روستاها فراهم شده است، اما روستایی در روستا نمی‌ماند، زیرا کشاورزان می‌گویند کشاورزی برای ما صرف نمی‌کند. باید به روستائیان تسهیلات بدهیم و از سوی دیگر خرید محصولاتشان را تضمین کنیم. این اقدامات، کشاورز را در روستا حفظ کرده و او را امیدوار می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله اقتصاد دریا و ضرورت کار جهادی مدیران استان هرمزگان برای بالفعل شدن ظرفیت‌های آن گفت: ما در استان هرمزگان ۹۰۰ کیلومتر و در کل کشور حدود ۵ هزار کیلومتر ساحل و ارتباط با دریا داریم. نیمی از تولید ناخالص برخی کشورها مربوط به اقتصاد دریاست، اما سهم اقتصاد دریا در تولید ناخالص ما تنها ۴ درصد است. این اقتصاد می‌تواند جوانان ما را امیدوار کند و سرمایه و مشارکت اجتماعی را افزایش دهد.

رئیسی در بخش بعدی سخنانش ضمن عذرخواهی از مردم بشاگرد برای عدم حضور در جمع آنها گفت: وضعیت آب و هوایی اجازه نداد که ما در جمع مردم بشاگرد حضور داشته باشیم، اما آنچه در این دو سال برای مردم این منطقه انجام شده برابر با تمامی اقداماتی است که پیش از این انجام گرفته است.

رئیس جمهور مردم ایران را همان مردم ۲۲ بهمن و روز قدس توصیف کرد و گفت: مردم هرگاه احساس کنند که حضور آنها در میدان ضرورت دارد، به صحنه می‌آیند و این همان جلوه قدرت ماست. قدرت نظامی تنها مولفه قدرت کشور نیست، بلکه حضور مردم در صحنه نیز یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت محسوب می‌شود.

رئیسی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه اتمی «سیریک» در جریان این سفر خاطرنشان کرد: این نیروگاه یکی از کارهای مهم زیرساختی برای توسعه یافتگی در کشور محسوب می‌شود که در دولت سیزدهم انجام گرفته است.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله آب در استان هرمزگان، استفاده از ۵ آب شیرین‌کن جهت حل معضلات آبی را یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم توصیف کرد و گفت: این امکانپذیر است که ما مسئله تنش آبی در استان هرمزگان را به صورت کامل رفع کنیم.

رئیسی با بیان اینکه اگر در مجلس و دولت برای رفع ناترازی‌های بودجه تلاش کنیم، موجب تحقق عدالت اجتماعی، رفع کسر بودجه و کاهش تورم خواهد شد، تاکید کرد: مسئولیت رفع ناترازی‌ در بودجه بر عهده دولت، مجلس و همچنین شورای نگهبان است و با ریل‌گذاری مناسب می‌توانیم بر مشکل ناترازی غلبه کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه رفع ناترازی در کاهش تورم نقش مهمی دارد و زمینه و امکان مهمی برای توسعه کشور است، تصریح کرد: اگر برای مصارف، منابع واقعی دیده شود کار بسیار خوبی است، اما اگر منابع واقعی وجود نداشته باشد، نوعی ناترازی به وجود می‌آید.

رئیسی، بومی‌گزینی را یکی از اصول مدیریتی در استان دانست و گفت: یک جوان در یک استان زمانی ناامید می‌شود که بفهمد توانایی مدیریت و حل یک مساله را دارد، اما سراغ کسی خارج از استان رفته‌اند. یکی از راه‌های امیدوار کردن مردم به ویژه جوانان توجه به ظرفیت‌های بومی در گزینش‌ مدیران است.

رئیس جمهور با اشاره به مدیران پروازی استان هرمزگان گفت: مدیرانی که بین تهران و بندرعباس در رفت و آمد هستند و حضور آنها در استان هرمزگان نیز لازم است، خانواده خود را به استان بیاورند تا هر روز تردد نکنند، زیرا این ترددها هم هزینه‌بر است و هم ثبات مدیریتی را دچار چالش خواهد کرد.

رئیسی تاکید کرد: ما باید به گونه‌ای کادرسازی کنیم که دیگر نیاز نباشد مدیر پروازی از تهران بیاید.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توزیع عدالت و استفاده از ظرفیت انسان‌های به ظاهر محروم اما با استعداد، گفت: باید عدالت در این حوزه را به گونه‌ای محقق کنیم که به همه میدان داده شود. اگر روزی آقای استاندار هرمزگان این خبر را به ما داد که دیگر مدیر پروازی به استان نداریم، خبر بسیار خوبی است.

رئیسی با اشاره به مسئله فرهنگ تصریح کرد: امروز مسئله فرهنگ مورد تهاجم دشمن است. سلطه‌طلبان در همه جای دنیا می‌خواهند فرهنگ و امپراتوری رسانه‌ای خودشان را بر همه عالم مسلط کنند و در ذهن‌ها جا بیاندازند. امروز وظیفه مرزبانان فرهنگی ما این است که مراقبت، رصد و آسیب‌شناسی و در جهت صیانت از جامعه و جوانان تلاش کنند.

رئیس جمهور گفت: امروز آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، رسانه ملی و رسانه‌های دیجیتال مسئولیت جدی در زمینه مراقبت از فرهنگ در مقابل تهاجم دشمن دارند.

رئیسی در ادامه رونق اقتصادی را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امید دانست و گفت: شما مدیران استانی هر چه تلاش کنید تا ما در هرمزگان بیکار نداشته باشیم، به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کرده‌اید.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید مسائلی را که در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و کارهای علم پایه مطرح شده است به یک جای روشنی برسانیم، گفت: این مهم یکی از اهداف ما در سفر به استان‌ها است. در هر استان اگر اقداماتی که قبلا مصوب کردیم اجرا نشده باشد، بنده به آن استان سفر نخواهم کرد.

رئیسی حل مسایل مردم را باعث افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای امید در جامعه دانست و گفت: گزارش وزیر اقتصاد برای ساماندهی گمرک و اموال تملیکی و کاهش مجوزهای مورد نیاز باعث ثبات بازار و امید مردم خواهد شد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.