لزوم انجام وظایف دستگاه‌ها برای احیای دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل نشست ستاد احیای تالاب‌های کشور تاکید کرد که احیای دریاچه ارومیه نیازمند مدیریت نرم است. به گزارش ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه مداسم امضای سند همکاری‌ برنامه اقدام محیط زیست و خانواده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد:

کد خبر : 3881
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
لزوم انجام وظایف دستگاه‌ها برای احیای دریاچه ارومیه



رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل نشست ستاد احیای تالاب‌های کشور تاکید کرد که احیای دریاچه ارومیه نیازمند مدیریت نرم است.

به گزارش ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه مداسم امضای سند همکاری‌ برنامه اقدام محیط زیست و خانواده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه نیازمند مدیرت نرم و اصل بر این است که الگوی کشت واقعی توسط وزارت جهاد کشاورزی در حوضه آبخیز ۵ میلیون هکتاری دریاچه ارومیه داشته باشیم.

وی ادامه داد: چاه‌های غیر مجاز در حوضه دریاچه ارومیه توسط افرادی برای تفنن و خوشگذرانی حفر و قرار شده است تا توسط وزارت نیرو این امر اصلاح شود. در آخرین نشست ستاد احیای تالاب‌های کشور به صورت دقیق این مسائل مطرح و نقش دستگاه‌ها نیز مشخص شده است.

سلاجقه افزود: آن آبی که از بالا چه از حریم سطحی و چه از حریم زیر زمینی می‌آید، توسط گونه‌های پرآب‌بر نظیر یونجه – که ۳۴ درصد آب منطقه را به خود اختصاص می‌دهد – و یا گونه سیب درختی و چغندر مصرف می‌شود که باید این گونه‌ها جایگزین شوند. این امر بیشتر توسط افرادی رخ داده است که از روستاییان نیستند.

رییس سازمان حفاطت محیط زیست در خصوص تکلیف دستگاه‌ها برای انجام وطایف خود برابر احیای دریاچه ارومیه اظهارکرد: وقتی ستاد تشکیل می‌شود، مصوبات ستاد در قالب قانون است و دستگاه‌ها باید آن‌ها اجرا کنند.

ادامه دارد



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.