کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو/ رفع اختلال‌های فنی ایستگاه متروی میدان کتاب

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: کاهش سرفاصله ۱ یا ۲ دقیقه‌ای حرکت قطارها زیاد نیست؛ اما با توجه به کمبود ناوگان و محدودیت‌های موجود، کاهش همین میزان از سرفاصله حرکت قطارها کار بسیار بزرگی است. به گزارش ایسنا، مسعود درستی با اشاره به اینکه در مهرماه ۱۴۰۱ مترو تهران و حومه با

کد خبر : 3889
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو/ رفع اختلال‌های فنی ایستگاه متروی میدان کتاب



مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: کاهش سرفاصله ۱ یا ۲ دقیقه‌ای حرکت قطارها زیاد نیست؛ اما با توجه به کمبود ناوگان و محدودیت‌های موجود، کاهش همین میزان از سرفاصله حرکت قطارها کار بسیار بزرگی است.

به گزارش ایسنا، مسعود درستی با اشاره به اینکه در مهرماه ۱۴۰۱ مترو تهران و حومه با ۱۴۴ ایستگاه در ۲۵۸ کیلومتر مسیر ریلی مشغول خدمت‌رسانی به مسافران بود، گفت: امروز با ۱۵۶ ایستگاه و ۲۹۴ کیلومتر طول، بدون اضافه‌شدن حتی یک رام قطار و تنها به همت کارشناسان شرکت توانسته‌ایم سناریوهای زمان‌بندی حرکت قطارها را بهبود دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: کم‌کردن سرفاصله یک‌دقیقه‌ای حرکت قطارها با توجه به افزایش طول خطوط و ایستگاه‌ها کار آسانی نبود؛ چرا که این مهم در شرایطی اتفاق افتاد که ناوگان مترو هیچ افزایشی نداشته است. به همین دلیل کار بسیار سختی را رقم زده‌ایم چرا که اگر کار آسانی بود باید در سالیان گذشته نیز اتفاق می‌افتاد .

درستی با اشاره به اینکه خط ۶ در سال گذشته به‌صورت دو قطعه‌ای فعالیت می‌کرد و سرفاصله حرکت قطارها از ایستگاه شهید ستاری تا تربیت‌مدرس ۱۸ دقیقه و از ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه دولت‌آباد ۱۵ دقیقه بود، گفت: از ابتدای امسال با راه‌اندازی بخش میانی از ایستگاه امام حسین (ع) تا تربیت‌مدرس طول خط به ۲۶ کیلومتر رسید؛ اما علی‌رغم افزایش مسیر با سرفاصله حرکت ۱۵ دقیقه به مسافران خدمات‌رسانی کردیم. 

وی افزود: ۱۸ مهرماه امسال نیز با افتتاح ایستگاه‌های شهران، شهر زیبا و شهید آرمان علی وردی تعداد ایستگاه‌های فعال خط ۶ به ۲۰ ایستگاه و طول خط به حدود ۳۲ افزایش یافت و با توجه به استقبال مسافری از همان تاریخ سرفاصله حرکت ۱۲ دقیقه در خط اجرا گردید.

درستی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر هیچ قطار جدیدی با توجه به افزایش خطوط و ایستگاه‌ها به متروی تهران اضافه نشده است، گفت: با استفاده بهینه از ظرفیت موجود ناوگان و با تلاش همکاران در مدیریت ایمنی و مهندسی عملیات، سناریوهای زمان‌بندی حرکت قطارها تجزیه‌وتحلیل و بهبود یافت و با همراهی و همدلی همکارانم در مرکز فرمان و مدیریت عملیات خطوط از ظرفیت موجود ناوگان استفاده بهینه‌تری شد تا بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را در خط ۶ و ۳ کاهش دهیم.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، وی گفت: در خط ۷ ایستگاه میدان کتاب را اضافه کردیم و تا ۲ ماه ایجاد نارضایتی به‌خاطر اختلالات فنی داشتیم؛ ولی خوشبختانه از اوایل دی این اختلالات فنی برطرف و کاهش سرفاصله حرکت قطارها صورت گرفت.

انتهای پیام 



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.