اسلامی: دستگاه ایرانیوم در صنعت هسته‌ای و پتروشیمی‌ها کاربرد اساسی دارد

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: دستگاه ایرانیوم هم در خطوط تولید و فرآیند آزمون صعنت هسته‌ای و هم در پتروشیمی‌ها برای طیف‌سنجی ایزوتوپی کاربرد اساسی داشته و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور در صنعت هسته‌ای، گفت:

کد خبر : 3946
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
اسلامی: دستگاه ایرانیوم در صنعت هسته‌ای و پتروشیمی‌ها کاربرد اساسی دارد



رییس سازمان انرژی اتمی گفت: دستگاه ایرانیوم هم در خطوط تولید و فرآیند آزمون صعنت هسته‌ای و هم در پتروشیمی‌ها برای طیف‌سنجی ایزوتوپی کاربرد اساسی داشته و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور در صنعت هسته‌ای، گفت: امیدورام رویه حاضر در توسعه فناوری‌ها و تجهیزات هسته‌ای، تداوم یابد تا بتوانیم فضایی که توسط دشمنان بر ضد صنعت هسته‌ای کشورمان ایجاد می‌شود، بشکنیم و اجازه ندهیم بیش از این در کارمان اخلال به وجود بیاورند.

وی در پیش‌بینی بازی امروز ایران و قطر هم گفت: اگر بچه‌های تیم ملی با رعایت اصول تکنیک و تاکتیک و دستورهای سرمربی تیم عمل کنند و همانطور که با ژاپن بازی کردند با قطر، روبرو شوند حتما در بازی امشب برنده می‌شویم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ساخت دستگاه ایرانیوم توسط متخصصان کشورمان، گفت: انحصار تولید این دستگاه در اختیار آمریکا، انگلیس و آلمان بود اما دانشمندان صنعت هسته‌ای کشورمان طی چهار سال کار پژوهشی طاقت‌فرسا توانستند دستگاه راهبردی ایرانیوم را بسازند. این دستگاه هم در  خطوط تولید و فرآیند آزمون صعنت هسته‌ای و هم در  پتروشیمی‌ها برای طیف‌سنجی ایزوتوپی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
ادامه دارد…



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.