روحانیت در قالب طرح امین در ۲۵ هزار مدرسه حضور دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت و مشاور رئیس‌جمهور گفت: ۲۵ هزار مدرسه ما مشمول طرح امین هستند که روحانیت در این مدارس حضور پیدا کرده و سعی می‌کنند در راستای ارتقای فرهنگی و دینی کشور نقش ایفا کنند. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی امروز ۱۸ بهمن‌ماه در نشست خبری دومین رویداد

کد خبر : 3953
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
روحانیت در قالب طرح امین در ۲۵ هزار مدرسه حضور دارد



ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت و مشاور رئیس‌جمهور گفت: ۲۵ هزار مدرسه ما مشمول طرح امین هستند که روحانیت در این مدارس حضور پیدا کرده و سعی می‌کنند در راستای ارتقای فرهنگی و دینی کشور نقش ایفا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی امروز ۱۸ بهمن‌ماه در نشست خبری دومین رویداد “روایت پیشرفت؛ مروری بر دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم” که در سالن نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ریاست‌جمهوری تبیین اقدامات ‌و دستاوردهای دولت برای نخبگان به ویژه علما و روحانیون است.

وی با بیان اینکه رویداد روایت پیشرفت جزو مهم‌ترین اقدامات مرکز ارتباطات دولت و روحانیت است، عنوان کرد: اولین رویداد دو ماه پیش در قم برگزار شد. در این رویداد تعداد زیادی از وزارتخانه‌ها حضور داشتند و اقدامات و خدمات خود را برای حضار و بازدیدکنندگان روایت کردند. دومین رویداد در مشهد و در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الائمه(ع) برگزار می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور اضافه کرد: این نمایشگاه برای نخبگان تدارک دیده شده و مخاطب اصلی حوزویان و دانشگاهیان هستند. نمایشگاه محتوایی است و نخبگان جامعه هدف اند، اما عموم مردم نیز می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند. هدف از نمایشگاه امیدآفرینی است تا مردم و اقشار مختلف بدانند دولت چه اقدامات شایانی برای خدمت به آنان انجام داده و مقایسه‌ای بین دو ساله دولت سیزدهم و سال‌های قبل از آن انجام می‌شود.

حاج‌ابوالقاسم دولابی افزود: اگر کسی با دقت روندها را دنبال کند، متوجه خواهد شد در دولت سیزدهم یک کار بزرگ و یک جهش بسیار معناداری در بخش‌های مختلف انجام شده که همین زمینه‌ساز ایجاد امید برای مردم خواهد بود تا آینده درخشانی را ببینند. در این نمایشگاه زمینه تعامل و گفت‌وگو بین مسئولان دستگاه‌های مختلف و نخبگان نیز برقرار می‌شود تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت بیان کرد: در این نمایشگاه ۱۰ وزارتخانه مشارکت داشته و حضور فعال دارند و غرفه‌هایی را در مقیاس ملی آماده کردند. گزارش‌ها ناظر به پیشرفت‌ در تمام سطوح است. از سازمان انرژی اتمی نیز مهمان این نمایشگاه خواهند بود. در کنار وزارتخانه‌ها میزبان اندیشکده‌های مختلفی نیز هستیم که در زمینه رصد اقدامات و فعالیت‌های دولت نقش شایانی داشتند.

مقایسه دهه ۹۰ با دو سال نخست دولت سیزدهم

این نماینده مجلس خبرگان ادامه داد: این اندیشکده‌ها روایت‌محور هستند و سه بخش مهم نمایشگاه به آن‌ها مربوط است. بخش اول سالن امید است که در آن مسیر حرکت دولت از آغاز تا امروز نمایش گذاشته شده است. بخش دوم روایت خدمت است که خدمات بزرگ و کلان‌پروژه‌های دولت به نمایش گذاشته می‌شود. بخش سوم نیز نمودارهای مقایسه‌ای بوده و نمایش ۵۰ شاخص روی نمودار، مقایسه‌ای بین دهه ۹۰ و دوساله دولت سیزدهم انجام شده است.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: در ستاد دعوت این نمایشگاه اقشار و گروه‌های مختلفی از نهادهای حوزوی و دانشگاهیان به ویژه دانشگاه فردوسی فعالیت دارند. دعوت از خدام و زوار جزو برنامه‌های ستاد دعوت بوده است. برای برپایی نمایشگاه در مشهد نهادهای متعددی از جمله استانداری، آستان قدس رضوی، حوزه‌های علمیه و نهادهای مرتبط دست به دست هم دادند و نقش موثری در کمک به رونق نمایشگاه داشتند.

حاج‌ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه افتتاحیه نمایشگاه امشب بعد از نماز مغرب و عشا و ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود و وزیر کشور مهمان مراسم هستند، اظهار کرد: مهمان‌های دیگری در حاشیه نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند. در ۱۹ بهمن نیز علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم می‌پردازد، در ساعت ۱۹ نیز میزبان مهندس اوجی، وزیر نفت خواهیم بود که پیشرفت‌های عرصه نفت، گاز و پتروشیمی را تبیین می‌کند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت اضافه کرد:  شنبه ۲۱ بهمن‌ماه صبح ساعت ۹ تا ۱۱ نیز میزبان بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، هستیم. در تلاش هستیم از دیگر وزرا نیز استفاده کنیم. شنبه اختتامیه نمایشگاه است.

عدم بازگو کردن اقدامات، توقع نابه‌جا ایجاد می‌کند

وی با بیان اینکه گاهی مطالبات گفته می‌شود اما در کنار آن اقدامات گفته نمی‌شود که این موجب یأس است، عنوان کرد: مطالبات و مشکلات و در عین حال اقدامات و محدودیت‌ها باید گفته شود تا مخاطب به پاسخ واقع‌بینانه برسد. صرفا دمیدن در تنور مطالبات بدون اشاره به اقدامات و مشکلات کشور نتیجه‌ای جز یأس یا ایجاد توقع نابه‌جا ندارد.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: زمانی می‌توانید مطالبات را در یک فرایند منطقی مطرح کنید که اشخاص با همه ابعاد و زوایا آشنا شوند. روحانیت آنقدر که من مطلع هستم در این زمینه مطالبه‌گر هستند؛ زیرا اقدامات و تلاش‌های دولت و مشکلات را می‌دانند. بنابراین پردازش مطالبات در تریبون‌های روحانیت پردازش معقولی است.

این نماینده مجلس خبرگان بیان کرد: در این رویداد ما به همه وزارتخانه‌ها و نهادهای ذی‌ربط ریاست‌جمهوری نامه زدیم اما شاید معاونت زنان مشکلی داشتند که نتوانستند به صورت خاص حضور پیدا کنند. در خدماتی که در کشور ارائه می‌شود تفاوتی بین مرد و زن نیست.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان کشور و بیش از ۶۵ درصد دانشجویان ما خانم هستند. ما معتقد نیستیم که باید خدمات بانوان را به صورت ویژه ذکر کنیم؛ زیرا بانوان نیز جزو مهم‌ترین اقشار کشور هستند و خدمات هم مشترک و برای همه است، بنابراین جدا کردن معنای خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما رویداد حکمرانی دینی را در دست اقدام داریم که سال آینده در سطح ملی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این رویداد با هدف جمع‌آوری راهبردهای ارائه‌شده توسط نهادهای دینی، اندیشکده‌ها و مراکز حوزوی ناظر به حل مسائل کشور در بخش‌های مختلف است که می‌تواند بازگوکننده تلاش‌های فراوان نخبگان حوزوی در سال‌های پس از انقلاب باشد.

مشاور رئیس‌جمهور اضافه کرد: از خدمات دیگر روحانیت به دولت در آموزش‌وپرورش است. ۲۵ هزار مدرسه ما مشمول طرح امین هستند که روحانیت در این مدارس حضور پیدا کرده و سعی می‌کنند در راستای ارتقای فرهنگی و دینی کشور نقش ایفا کنند. روحانیت با کمترین هزینه‌ها بیشترین خدمات را ارائه می‌کنند. در محرومیت‌زدایی گروه‌های متعدد جهادی داریم که در حوادث مختلف به کمک دولتمردان و دستگاه‌های دولتی می‌آیند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.