کمیسیون بهداشت آخرین وضعیت فروش برخط دارو را بررسی می‌کند

آخرین وضعیت فروش برخط دارو در کشور در نشست هفته آینده کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی می‌شود. به گزارش ایسنا، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دستور کار این کمیسیون برای سه‌شنبه 24 بهمن ماه 1402 بررسی آخرین وضعیت فروش برخط دارو در کشور را در کمیته دارو

کد خبر : 3969
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کمیسیون بهداشت آخرین وضعیت فروش برخط دارو را بررسی می‌کند



آخرین وضعیت فروش برخط دارو در کشور در نشست هفته آینده کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دستور کار این کمیسیون برای سه‌شنبه 24 بهمن ماه 1402 بررسی آخرین وضعیت فروش برخط دارو در کشور را در کمیته دارو و غذای این کمیسیون پیش بینی کرده است.

پیش از این برخی از نمایندگان مجلس در اخطارهایی که در صحن علنی مجلس تاکید کرده بودد که باید نظارت بیشتری بر فروش داروهای اینترنتی همچنین بر فعالیت شرکت‌های پخش دارو وجود داشته باشد.

سازمان غذا و دارو هم اعلام کرده است که این سازمان با فروش اینترنتی دارو مخالف است و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد این موضوع سلامت مردم را به خطر بیاندازد.

سید حیدر محمدی رئیس این سازمان گفته است: در این باره با تسهیل دسترسی به دارو و دارو رسانی درب منزل بیماران مخالفتی نداریم و البته دو سال است که از سوی دو سازمان بیمه‌گر برای خانواده شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد و همچنین بیماران ام‌اس اجرا می ‌شود. حسب وعده داده شده به کمیسیون اصل ۹۰ آیین نامه عرضه اینترنتی دارو یک ماهه تدوین شده و با همفکری ذینفعان و داروخانه ها، بزودی ابلاغ می‌شود. هسته اصلی اجرایی این طرح داروخانه‌ها هستند و سکوهای اینترنتی عامل حمل دارو خواهند بود و قطعا تنها در این زمینه از آنها کمک می‌گیریم و سکوهای متخلف در این زمینه نقشی نخواهد داشت. با اجرای این طرح، متقاضیان از طریق نسخه الکترونیک و سامانه مربوطه، می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.