هند به کاهش تولید نفت اوپک پلاس بی‌اعتنا شد

وزیر نفت هند اعلام کرد که کشورش نگران کاهش تولید نفت اوپک پلاس و تصمیم اخیر عربستان سعودی برای عدم افزایش ظرفیت تولید نیست. به گزارش ایسنا، هاردیپ سینگ پوری در حاشیه هفته انرژی هند در گوا گفت: نفت به اندازه کافی در جهان وجود دارد و تامین کنندگان جدیدی وارد می شوند. تصمیم با

کد خبر : 3997
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
هند به کاهش تولید نفت اوپک پلاس بی‌اعتنا شد



وزیر نفت هند اعلام کرد که کشورش نگران کاهش تولید نفت اوپک پلاس و تصمیم اخیر عربستان سعودی برای عدم افزایش ظرفیت تولید نیست.

به گزارش ایسنا، هاردیپ سینگ پوری در حاشیه هفته انرژی هند در گوا گفت: نفت به اندازه کافی در جهان وجود دارد و تامین کنندگان جدیدی وارد می شوند. تصمیم با شماست که می خواهید آن را بفروشید یا می خواهید آن را در زمین نگه دارید.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان پس از چین و آمریکا است، به دلیل رشد اقتصادی، رشد طبقه متوسط و جمعیت جوان، بزرگترین محرک رشد تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

تقاضای هند برای خرید نفت در حالی روی می دهد که اوپک و متحدانش از جمله روسیه در بحبوحه نگرانیها پیرامون ضعیف شدن تقاضا، تولید خود را محدود کرده اند.

تولیدکنندگان اوپک پلاس موافقت کرده اند حدود دو میلیون بشکه از تولید روزانه خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای جلوگیری از ایجاد مازاد عرضه، کاهش دهند. بعلاوه، شرکت آرامکوی عربستان ماه گذشته اعلام کرد از طرح افزایش ظرفیت تولید نفت خود به ۱۳ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ صرف نظر کرد و سؤالات بیشتری در خصوص دیدگاه این کشور درباره روند مصرف در آینده، ایجاد کرد.

پوری گفت: اگر سعودی‌ها یا هر  تولیدکننده دیگری بگوید که نمی‌خواهد تولید کند، فکر می‌کنم حق دارند این کار را انجام دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هند در بحبوحه جنگ در اوکراین، در رویارویی غرب با روسیه بی طرف مانده است و آن را فرصتی برای خرید نفت تخفیف دار از روسیه می بیند. در نتیجه، روسیه اکنون حدود ۳۰ درصد از واردات نفت به هند را به خود اختصاص داده و از تامین کنندگان سنتی مانند عراق و عربستان سعودی پیشی گرفته است.

طبق آمار منابع صنعتی، سهم اوپک از واردات نفت هند، با افزایش خرید نفت ارزان‌تر روسیه توسط دهلی نو در سال مالی ۲۰۲۳ -۲۰۲۲، با سریع‌ترین روند کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین میزان در ۲۲ ساله گذشته رسید.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.