عامل هتک حیثیت در شبکه شاد آشنا از آب درآمد

ایسنا/سمنان رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل هتک حیثیت در برنامه شاد خبر داد و گفت: متهم از اقوام شاکی بود. سرهنگ فدائیان ۲۴ بهمن ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی‌بر هتک حیثیت توسط شخصی برای وی در برنامه شاد، رسیدگی به

کد خبر : 4101
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۵۷
عامل هتک حیثیت در شبکه شاد آشنا از آب درآمد



ایسنا/سمنان رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل هتک حیثیت در برنامه شاد خبر داد و گفت: متهم از اقوام شاکی بود.

سرهنگ فدائیان ۲۴ بهمن ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی‌بر هتک حیثیت توسط شخصی برای وی در برنامه شاد، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان سمنان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، اقدامات تخصصی برای شناسایی هویت متهم توسط کارشناسان این پلیس آغاز شد که در کمترین زمان ممکن هویت متهم شناسایی و مشخص شد از اقوام شاکی است.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: در ابتدا متهم منکر هرگونه عمل مجرمانه شد اما در ادامه با مشاهده مستندات و ادله غیر قابل‌انکار جمع‌آوری‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا، به بزه ارتکابی اعتراف و بیان کرد که به دلیل اختلافات شخصی مبادرت به انتشار این مطالب در فضای مجازی کرده است که در همین راستا پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان سمنان ارسال شد.

این مقام انتظامی با اشاره به ماده ۷۴۴ قانون مجازات اسلامی، بیان کرد: برابر قانون هرگاه فردی به‌وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم، صوت یا تصویر دیگری را تحریف یا تغییر داده باشد و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند به‌نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، مجرم محسوب می‌شود و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است. لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه‌شدن با موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.