هوش مصنوعی به میان خودروسازان آمد

اکسپنگ، سازنده خودروهای برقی چینی اعلام کرد که امسال ۴۰۰۰ نفر را استخدام خواهد کرد و میلیون‌ها یوان در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد زیرا به دنبال جان سالم به در بردن از رقابت در بزرگترین بازار خودروی جهان است. به گزارش ایسنا، کارکنان بیشتر، نشان دهنده افزایش ۲۵ درصدی نیروی کار سازنده خودروهای برقی

کد خبر : 4226
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
هوش مصنوعی به میان خودروسازان آمد



اکسپنگ، سازنده خودروهای برقی چینی اعلام کرد که امسال ۴۰۰۰ نفر را استخدام خواهد کرد و میلیون‌ها یوان در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد زیرا به دنبال جان سالم به در بردن از رقابت در بزرگترین بازار خودروی جهان است.

به گزارش ایسنا، کارکنان بیشتر، نشان دهنده افزایش ۲۵ درصدی نیروی کار سازنده خودروهای برقی تحت حمایت فولکس واگن از آخرین تعداد ۱۵ هزار و ۸۲۹ نفر در پایان سال ۲۰۲۲ است.

هی شیائوپنگ- مدیرعامل اکسپنگ گفت که این شرکت همچنین ۳.۵ میلیارد یوان (۴۸۶.۳۶ میلیون دلار) در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی برای رانندگی هوشمند سرمایه‌گذاری خواهد کرد و قصد دارد تا حدود ۳۰ محصول جدید یا مدل اصلاح شده را طی سه سال عرضه کند.

او افزود در مواجهه با وضعیت بدبینانه اقتصاد کلان، بسیاری از شرکای تجاری عقب نشینی می‌کنند و از سرمایه‌گذاری می‌ترسند. من فکر می‌کنم این فرصتی برای توسعه ماست. در سال ۲۰۲۴، ما روند را کاهش خواهیم داد و در سه ماهه چهارم یا قبل از آن وارد یک چرخه مثبت پرسرعت خواهیم شد.

برنامه‌های توسعه اکسپنگ با رقبایی که برای کاهش هزینه‌ها رقابت می‌کنند، در تضاد است. تقاضا در بزرگترین بازار خودروی جهان علیرغم تخفیف‌های مجدد به رهبری تسلا، همچنان کاهش می‌یابد.

نیو، یکی دیگر از تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی، در ماه نوامبر گفت که نیروی کار خود را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد تا در بحبوحه رقابت رو به رشد، کارایی را بهبود بخشد. خودروسازان در چین در مواجهه با تقاضای ضعیف تر در داخل، به صادرات به عنوان نیروی محرکه برای رشد نگاه کرده‌اند اما نفوذ رو به رشد چین به عنوان یک صادرکننده خودرو باعث ایجاد مشکل در خارج از کشور شده است.

وزارت بازرگانی چین اوایل این ماه گفت که صنعت خودروهای انرژی جدید را تشویق می‌کند تا به محدودیت‌های تجارت خارجی پاسخ دهد و با شرکت‌های خارج از کشور همکاری کند، در حالی که اروپا در مورد یارانه‌های چینی برای این بخش تحقیق می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن در ماه جولای اعلام کرد که حدود ۷۰۰ میلیون دلار در اکسپنگ سرمایه‌گذاری کرده و ۴.۹۹ درصد از سهام این شرکت را خریداری خواهد کرد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.