اسلامی: تبلیغات زودرس انتخاباتی خلاف قانون است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این‌که زمان تبلیغات انتخابات شروع نشده است، گفت: در حال حاضر هرگونه تبلیغات خلاف قانون محسوب می‌شود. محسن اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مدارک لازم برای اخذ رای از مردم اظهار کرد: رای دهندگان می‌توانند با ارائه اصل یکی از مدارک شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان

کد خبر : 4266
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
اسلامی: تبلیغات زودرس انتخاباتی خلاف قانون است



سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این‌که زمان تبلیغات انتخابات شروع نشده است، گفت: در حال حاضر هرگونه تبلیغات خلاف قانون محسوب می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مدارک لازم برای اخذ رای از مردم اظهار کرد: رای دهندگان می‌توانند با ارائه اصل یکی از مدارک شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه رای بدهند. یک دستگاه احراز هویت مدارک افراد را تایید می‌کند. پیش از این صرفا شناسنامه و کارت ملی لازم بود اما در قانون جدید افراد می‌توانند با مدارکی که نام بردم رای دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه احزابی می‌توانند لیست ارائه کنند؟ گفت: صرفا احزاب و جبهه‌های سیاسی قانونی می‌توانند در انتخابات لیست ارائه کنند. براساس اعلام کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ۷۳ حزب ملی، ۳۰ حزب استانی و ۲۰ جبهه مجوز انتشار لیست‌های انتخاباتی را دارند البته از سوی احزاب و جریان‌های سیاسی درخواست‌هایی برای ارائه لیست درخواست شده که ما آن را به خود ستادهای انتخابات استان‌ها یا هیات بررسی انتخابات استانی واگذار کردیم و این ستادها این درخواست‌ها را بررسی و اعلام نظر می‌کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این‌که اگر الان تبلیغاتی انجام شود خلاف قانون است، اظهار کرد: بازه تبلیغات انتخابات از سوم اسفندماه آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح ۱۰ اسفندماه ادامه پیدا می‌کند. دستورالعمل تبلیغات هم ابلاغ شده است. بعضا گزارش از تبلیغات زودرس رسیده است و ما آن را به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.