امیر عبداللهیان: تکرار ادعاها علیه ایران درمورد جنگ اوکراین به مرحله کسل‌کننده رسیده است

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: بار دیگر اتهامات بی اساس مطروح علیه ایران در مورد استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین را قویا محکوم می‌کنم؛ تکرار این ادعاهای بی سند به مرحله کسل کننده‌ای رسیده است. به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز پنج شنبه در

کد خبر : 4311
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۲۵
امیر عبداللهیان: تکرار ادعاها علیه ایران درمورد جنگ اوکراین به مرحله کسل‌کننده رسیده است


وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: بار دیگر اتهامات بی اساس مطروح علیه ایران در مورد استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین را قویا محکوم می‌کنم؛ تکرار این ادعاهای بی سند به مرحله کسل کننده‌ای رسیده است.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز پنج شنبه در نشست خبری مشترک با پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در محل وزارت خارجه کشورمان با خوش آمدگویی به همتای مجارستانی خود گفت: امروز با حضور آقای سیارتو و همچنین آقای خاندورزی، وزیر اقتصاد ایران کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان برگزار شد و در ادامه گفتگوهای مهمی در ارتباط با حوزه‌های مورد علاقه در حوزه‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در وزارت خارجه داشتیم.

وی افزود: براساس گزارشی که دریافت کردیم در جریان برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ابعاد مختلف همکاری‌ها در حوزه‌های علم و فناوری، کشاورزی، مدیریت آب، بهداشت و درمان، صنعت، انرژی و همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه ابعاد همکاری‌های دو جانبه تهران و بوداپست در حوزه‌های مختلف دوجانبه در مسیر درستی قرار دارد، گفت: در جریان این سفر دو سند پروتکل چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان و نقشه راه همکاری‌های کشاورزی دو کشور به امضا رسید.

این دیپلمات عالی رتبه ایران ادامه داد: در مذاکرات امروز علاوه بر رایزنی در ارتباط گسترش مناسبات دوجانبه و ضرورت اجرای سریع توافقات صورت گرفته بین دو کشور به برخی از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز پرداختیم.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در وضعیت کنونی در منطقه ما تحولات غزه و تلاش برای احقاق حقوق مردم فلسطین و جلوگیری از نسل کشی مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: صرف نظر از تفاوت دیدگاه‌هایی که بین تهران و بوداپست در ارتباط با این تحولات وجود داشت ما بر اهمیت توجه به راهکارهای سیاسی و تمرکز بر اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و تمرکز بر ضرورت احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف نسل‌کشی علیه مردم غزه تأکید می کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: با آقای سیارتو گفت وگوهای صریح و دوستانه‌ای در مورد منطق ایران در حمایت از مردم فلسطین داشتیم و همچنین از همکارم آقای سیارتو خواستم که مجارستان تمام ظرفیت خود را برای توقف جنگ علیه مردم غزه و بازگشت امنیت به منطقه به کار بگیرد.

امیر عبداللهیان:تکرار ادعاهای بی‌سند علیه ایران درمورد جنگ اوکراین به مرحله کسل‌کننده رسیده است

وزیر خارجه ایران در بخشی دیگر از صحبت های خود در این نشست مطبوعاتی مشترک گفت: در دیدار امروز با آقای سیارتو در ارتباط با وضعیت جاری در اوکراین نیز رایزنی کردیم. ما دارای مواضع مشترکی در ارتباط با اهمیت پایان یافتن بحران اوکراین از طریق مذاکره داریم و بر این مواضع مشترک تأکید کردیم. بار دیگر اتهامات بی اساس مطروحه علیه ایران در مورد استفاده روسیه از سلاح های ایران در جنگ اوکراین را قویا محکوم می‌کنم. تکرار ادعاهای بی سند در این زمینه به مرحله کسل کننده‌ای رسیده است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی شفاف به درخواست نظریه مشورتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد راجع به پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست ها و عملکرد اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: در جلسه امروز نماینده جمهوری اسلامی ایران مواضع جمهوری اسلامی ایران را در این رابطه اعلام کرد و ما در این جلسه به صراحت اعلام کردیم که ایران بر عدم شناسایی و عدم به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید دارد ولی با استفاده از این فرصت جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را در دفاع از حقوق مردم فلسطین بیان می کند.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت: همان طور که بارها گفته‌ایم ما جنگ را راه حل نمی‌دانیم و جنگ در غزه، کرانه و یا هر جای دیگر راه حل نیست. ما تلاش های مشترک آمریکا و انگلیس برای کشاندن دامنه جنگ به یمن را یک خطای استراتژیک می‌دانیم و یمنی‌ها ثابت کردند که در برابر این گونه حملات و تجاوزات بی تفاوت نیستند.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکایی‌ها باید در مورد این تحولات دست از ریاکاری بردارند. آمریکایی‌ها ریاکارانه همزمان صحبت از توقف جنگ می‌کنند و از طرف دیگر از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین حمایت می‌کنند. صحبت آنها در مورد ضرورت توقف جنگ باید تبدیل به تصمیم قاطع برای توقف نسل کشی و تمرکز بر راهکار سیاسی برای حل بحران شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود  دراین نشست گفت: ما در مسیر همکاری‌های دوجانبه به سرعت به همکاری‌های خود با مجارستان ادامه می‌دهیم و در مورد موضوعاتی که دارای تفاوت دیدگاه هستیم از طریق مذاکره و دیپلماسی در مسیر تحقق صلح و امنیت پایدار، به همکاری‌های خود ادامه می دهیم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.