۴ سطح امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات به دست آمد

احمد وحیدی گفت: با وجود تبلیغات کم‌نظیر دشمنان برای مایوس کردن مردم و با وجود برخی دشواری‌های اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، ملت در انتخابات حاضر شد. به گزارش ایسنا، احمد وحیدی عصر امروز (دوشنبه) در ابتدای نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،

کد خبر : 4547
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
۴ سطح امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات به دست آمد



احمد وحیدی گفت: با وجود تبلیغات کم‌نظیر دشمنان برای مایوس کردن مردم و با وجود برخی دشواری‌های اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، ملت در انتخابات حاضر شد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی عصر امروز (دوشنبه) در ابتدای نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: ملت ایران بار دیگر در صحنه انتخابات خوش درخشیدند و پیروزی دیگری از آن خود کردند. با توجه به بوق‌های رسانه‌ای دشمنان برای مایوس کردن مردم از مشارکت در انتخابات، دیدیم که ملت ما بدون توجه به این تبلیغات در انتخابات حاضر شدند. 

وی افزود: با وجود تبلیغات کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر دشمنان برای مایوس کردن مردم در حضور در انتخابات و با وجود برخی دشواری‌های اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، ملت در انتخابات حاضر شدند.

وحیدی یادآور شد: امنیت انتخابات ما مثال‌زدنی بود و در امنیت کامل این انتخابات برگزار شد. دشمنان تبلیغ می‌کردند که امنیت در انتخابات را مخدوش جلوه دهند که از سرویس‌های جاسوسی گرفته تا گروه‌های تروریستی و دیگر دشمنان ملت در این مسیر حرکت کردند اما دیدیم که امنیت بسیار خوبی در انتخابات تأمین شد.

با وجود تبلیغات کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر دشمنان برای مایوس کردن مردم در حضور در انتخابات و با وجود برخی دشواری‌های اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، ملت در انتخابات حاضر شدندوی افزود: انتخابات ما از بالاترین استاندارد سلامت برخوردار بود و تک‌تک آرای مردم مورد توجه و حساسیت بود. این حجم از تأمین سلامت انتخابات را مدیون همکاری مردم و دستگاه‌های مسئول هستیم. اهمیت این موضوع با توجه به امنیت و سلامت انتخابات در دیگر کشورها و مقایسه با آن مشخص می‌شود.

وزیر کشور گفت: انتخابات دارای رقابتی بسیار خوب و گسترده بود و تعداد داوطلبانی که مشارکت و در این دوره حضور پیدا کردند، کم‌نظیر بود. رقابت تنگاتنگ و فشرده این دوره به دلیل این حضور فراوان کاندیداها بود. این رقابت واقعی بود و همه طیف‌ها و گروه‌ها در آن حضور جدی داشتند.

این حجم از تأمین سلامت انتخابات را مدیون همکاری مردم و دستگاه‌های مسئول هستیم. اهمیت این موضوع با توجه به امنیت و سلامت انتخابات در دیگر کشورها و مقایسه با آن مشخص می‌شودوحیدی یادآور شد: در این دوره فضای نامساعد جوی را داشتیم، تبلیغات مدام دشمن را هم شاهد بودیم و عملیات روانی نیز از چند ماه پیش علیه انتخابات شکل گرفته بود و با این همه شاهد مشارکت و حضور مردم و جمعیتی ۲۵ میلیونی پای صندوق‌های رأی بودیم.

وی تاکید کرد: با کمال افتخار اعلام می‌کنم که هر چهار سطح امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در این انتخابات به دست آمد که در این زمینه از همه کسانی که مسئول بودند یا برای فراهم‌کردن زمینه‌ها کمک کردند و از مردم که در این صحنه نقش‌آفرینی‌ کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

با کمال افتخار اعلام می‌کنم که هر چهار سطح امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در این انتخابات به دست آمدوزیر کشور افزود: خود را برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس آماده می‌کنیم. در برخی رسانه‌ها دیده شد که درباره موضوعی به نام آرای دچار مشکل مطرح کردند که باید گفت این میزان یعنی آرای سفید در کل کشور ۵ درصد بوده است.

وحیدی با توضیح مفهوم رأی مخدوش، اظهار کرد:‌ ما سه نوع رای مخدوش داریم، یکی رای ناخوانا که مربوط به کسانی است که در املا اسم دچار اشکال شده باشند. یکی رای به کسانی که احراز صلاحیت نشده باشند و یکی هم رای سفید که میزان کل آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بوده است.

میزان کل آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بوده است. اگر همه آرای مخدوش کل کشور را هم محاسبه کنیم نهایتاً به ۸ درصد می‌رسیموزیر کشور تصریح کرد: اینکه برخی تلاش می‌کنند روی مفهوم آرای سفید سرمایه‌گذاری کنند، نتیجه‌ای ندارد و به جایی نمی‌رسد. تلاش برای کم‌رمق نشان دادن انتخابات کار نادرستی است. اگر همه آرای مخدوش کل کشور را هم محاسبه کنیم نهایتاً به ۸ درصد می‌رسیم.

وحیدی یادآور شد: یکی دیگر از مسائل در این دوره رعایت اخلاق انتخاباتی بود که از منتخبان و هواداران آنان تشکر می‌کنیم. موارد بسیار اندکی را شاهد بودیم که به چنین موضوعی بازمی‌گشت. در مورد تخلفات انتخاباتی هم باید گفت که هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشد.

در مورد تخلفات انتخاباتی هم باید گفت که هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشدوی افزود: در تمام مراحل انتخابات دشمن تلاش می‌کرد ناامنی سایبری ایجاد کند اما پایداری خوبی نشان داده شد و دشمن در این زمینه هم شکست خورد. ایجاد گسستگی در ارتباطات هم از دیگر اقدامات دشمنان بود تا جلوی رأی دادن مردم را بگیرند اما چنین نشد.

وزیر کشور همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: در این انتخابات ۴۱ درصد مشارکت داشتیم و حضور ۲۵ میلیون نفر را شاهد بودیم.

مرحله دوم انتخابات اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود. در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم تا با توجه به اینکه در آن ایام کنکور را پیش‌رو داریم، بررسی کنیم تا همزمان با کنکور نباشدوحیدی با اشاره به زمان برگزاری دور دوم انتخابات، گفت: مرحله دوم انتخابات اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود. در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم تا با توجه به اینکه در آن ایام کنکور را پیش‌رو داریم، بررسی کنیم تا همزمان با کنکور نباشد. 

وی ادامه داد: ابتدا مطرح بود که دور دوم انتخابات در ۷ اردیبهشت برگزار شود اما در حال رایزنی با وزارت علوم و شورای نگهبان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.