راهی برای حل مشکل باز نشدن سایت‌ها در اندروید

سیستم عامل اندروید که یکی از شروط اصلی خرید گوشی هوشمند به شمار می‌رود، ممکن است در شرایطی کاربران خود را هنگام ورود به سایت‌ها با پیام خطا در مرورگر مواجه کند که در این شرایط بنابر گفته کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به فیلترینگ یا فیلترشکن ارتباطی ندارد بلکه معمولا خطا در قسمت

کد خبر : 4599
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۰۷
راهی برای حل مشکل باز نشدن سایت‌ها در اندروید


سیستم عامل اندروید که یکی از شروط اصلی خرید گوشی هوشمند به شمار می‌رود، ممکن است در شرایطی کاربران خود را هنگام ورود به سایت‌ها با پیام خطا در مرورگر مواجه کند که در این شرایط بنابر گفته کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به فیلترینگ یا فیلترشکن ارتباطی ندارد بلکه معمولا خطا در قسمت نقطه دسترسی دستگاه اندرویدی رخ داده است.

به گزارش ایسنا، سیستم عامل android مبتنی بر لینوکس در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت گوگل خریداری شده و در حال حاضر هم در حال توسعه است.

پروژه اندروید در سال ۲۰۰۷ به موازات معرفی اتحادیه گوشی‌های اپن سورس از طرف گوگل، به طور جدی پیگیری شد. این اتحادیه شامل شرکت‌های نرم‌افزاری، سخت افزاری و ارتباطی مانند ال جی، سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی، انویدیا و البته گوگل بود.

 اولین نسخه اندروید در اکتبر سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در سال ۲۰۱۲، ۵۰۰ میلیون گوشی اندرویدی در دنیا فعال شد و بجز شرکت اپل و نوکیا گرایش مابقی شرکت‌ها به استفاده از اندروید کاملا مشهود است. گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل android در ایران هم طرفداران خود را پیدا کرده و می‌توان گفت یکی شرط اصلی بسیاری از مشتری‌های ایرانی برای خرید یک گوشی هوشمند، سیستم عامل android است.

اما ممکن است گاهی کاربران در دستگاه‌های اندرویدی هنگام ورود به وب‌سایت‌ها با پیام خطا در مرورگرتان مواجه شوند. این خطاها اصلاً ربطی به فیلترینگ و استفاده و یا عدم استفاده از VPN ندارند و درحالی‌که دستگاه کاربر بدون مشکل به اینترنت وصل هست رخ می‌دهد دلیل آن‌ها هم معمولاً خطا در قسمت Access Point یا همان نقطه دسترسی در دستگاه اندرویدی است.

علی‌اصغر زارعی- مدرس دانشگاه و کارشناس مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی  و مهندسی فناوری و اطلاعات در گفت‌و گو با ایسنا، درباره راهکار این مشکل اظهار کرد: برای حل این مشکل لازم است کاربر در قسمت Settings وارد بخش Connections یا اتصالات شود و بعد روی گزینه Mobile Networks یا شبکه‌های تلفن همراه کلیک کند.

وی افزود: در ادامه نیاز است کاربر وارد Access Point Names یا نام نقاط دسترسی شود و در صفحه جدید اگر دستگاه او دو سیم‌کارت است باید اپراتور سیم‌کارتی را که از آن سرویس اینترنت دریافت می‌کند انتخاب کند.  

راهی برای رفع مشکل باز نشدن سایت‌ها در اندروید

راهی برای رفع مشکل باز نشدن سایت‌ها در اندروید

در آخر صفحه‌ای که  باز می‌شود کاربر بر روی گزینه Proxy  کلیک کند تا وارد تنظیمات آن شود و اگر عددی در تنظیمات Proxy نوشته‌شده آن را پاک یا حذف کند و درنهایت لازم است روی گزینه OK کلیک کند تا تنظیمات اعمال شود.

راهی برای رفع مشکل باز نشدن سایت‌ها در اندروید

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.