سردار سلامی: خوزستان دانشگاه استقامت ایران است

ایسنا/خوزستان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خوزستان دانشگاه استقامت ایران بود، گفت: خوزستان سرزمینی است که در آن، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، مشق شد و اینجا همه سیاست‌های استکبار دفن شد. سردار حسین سلامی امروز (۱۷ اسفند) در کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان خوزستان، اظهار کرد: در شب‌های پایانی ماه

کد خبر : 4618
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
سردار سلامی: خوزستان دانشگاه استقامت ایران است



ایسنا/خوزستان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خوزستان دانشگاه استقامت ایران بود، گفت: خوزستان سرزمینی است که در آن، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، مشق شد و اینجا همه سیاست‌های استکبار دفن شد.

سردار حسین سلامی امروز (۱۷ اسفند) در کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان خوزستان، اظهار کرد: در شب‌های پایانی ماه شعبان و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت و میهمانی الهی است قرار داریم. این ایام را به حضار این اجلاسیه شکوهمند که برای تجلیل از ستارگان پر افتخار و ماندگار در سپهر مقاومت اسلامی ایران شرکت کرده‌اند، تبریک عرض می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: فرمایشات و سخنان رهبر انقلاب اسلامی آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، توصیف جامع و کاملی از خصوصیات درخشان و برجسته خوزستان بود و از شهیدان بزرگ سرزمین و حماسه‌های جاودان این دیار به زیبایی سخن گفتند و نقش ممتاز و تعیین کننده این سرزمین در آفرینش احساس و ادراک و فهم یک مقاومت بی انتها است.

سلامی ادامه داد: شکوه هر سرزمین و دیاری با تاریخ و رویدادهای آن و با شخصیت‌ها و قهرمانان آن شناخته می‌شود. هویت و شخصیت هر جامعه و قومی به ستارگان درخشانی است که سپهر افتخارات آن را نورانی می‌کند و به وقایع تاریخی و تاثیرگذاری است که تاریخ را در گذر زمان شکل می‌دهند.

وی عنوان کرد: خوزستان از این منظر سرزمینی بسیار غنی، زیبا و با شکوه است. نام خوزستان در کتاب مقاومت بزرگ و تحسین برانگیز ملت ایران، نامی ممتاز، بدون جایگزین و شاید تکرارناپذیر باشد.‌

سلامی گفت: اگر بخواهیم از قهرمانان بزرگ این استان که در حماسه ماندگار دفاع مقدس استوارانه جاودانه شدند نام ببریم ده‌ها هزار شهید را باید شمارش کنیم اما به مظاهر سمبل‌ها و نشانه‌هایی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. سرداران شهیدی که در نزد اهل آسمان شناخته شده‌تر از اهل زمین هستند. سردار شهید جهان آرا، علی هاشمی، حسین علم الهدی، اسماعیل دقایقی، فرجوانی، رمضانی، درفشان، ملک پور، مالکی، حسن درویش، حاج احمد سوداگر، برادر جانباز کوسه چی، این بخش کوچکی از یک جغرافیای عظمی است.

وی ادامه داد: در کنار این شهیدان بلندمرتبه و ستارگان درخشان هنوز مردان با صلابتی هستند که برای دفاع از سرزمین لباس جهاد را از تن درنیاوردند. سردار رضایی فرزند این سرزمین است که نقش اول را در هدایت عملیات‌های بزرگ برعهده داشت و بیرق سپاه در آن دوران در دست او بود و او اکنون در میان ما است. سردار غلامعلی رشید در تمام جنگ در طراحی و هدایت عملیات نقش‌آفرین بود. فرمانده حاج احمد غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا، سردار عبدالمحمد رئوفی، سردار امین شریعتی، سردار احمد سیاف زاده و… جزء نام‌ها فراوان هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهید تقوی از مدافعان حرم گفت: خوزستان بیشترین شهیدان مدافع حرم را تقدیم کرد. مردانی که هجرت را مقدمه جهاد قرار دادند. در هزاران کیلومتر آن سوی مرزها در مقابل دشمنان اسلام تحت فرماندهی فرمانده سپهبد شهید قاسم سلیمانی صف آرایی کردند.

خوزستان به ما آموخت که باید در برابر پدیده تکفیر ایستاد

وی افزود: شهید مختاروند، نادر حمید و امثال این‌ها نشان دادند که جهاد در افق دید مردان این سرزمین «ارض الله الواسعه» الهی است و خوزستان را به رویدادهای بزرگ می‌شناسیم. به مقاومت در برابر انگلیس، عملیات طریق القدس، فتح المبین و والفجرها؛ خوزستان نه یک جغرافیا بلکه یک تاریخ است.

سلامی گفت: خوزستان سرزمینی است که در آن، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، مشق شد. اینجا همه سیاست‌های استکبار دفن شد. خوزستان است که این مفاهیم را به زیبایی در متن تاریخ نشان می‌دهد و توصیف می‌کند. اگر عاشورای ۶۱ هجری نبود چقدر فلسفه دفاع در مقابل دشمنان کمرنگ می‌شد؟ این سرزمین امتدادی از کربلا است. منطقی که ملت ایران را در خوزستان گردهم آورد و جوانان و مردان ایران از هر نقطه در آرزوی شهادت به این سرزمین پا گذاشتند، عاشورا بود.

وی ادامه داد: خوزستان و جنگ اعتماد به نفس مردم ما را ارتفاعی عمیق بخشید. خوزستان محل نزول نصرت‌های الهی است و اینجا منزل ملائکه خدا است. اینجا سرزمین امدادهای غیبی و سرزمین رازها و نیازها، دروازه‌ای به روی بهشت است. این خوزستان است که پایه گذار و سازنده زیربنای استقامت ما در نبردهای بعدی شد و به ما آموخت در تحریم دشمن ایستادگی کنیم. 

سلامی اضافه کرد: خوزستان دانشگاه استقامت ایران بود و این فرهنگ منتقل شد و امروز خوزستان را به این خصوصیات می‌شناسیم. از علمایی که در صحنه‌های مقدم نبرد ایستادند و نماز به جای آوردند و علم و منطق جهاد را در جوانان القا می‌کردند می‌توانیم به امام جمعه فقید آبادان و امام جمعه خرمشهر، الله نوری، آیت الله جزایری و شفیعی و کرمی و قاضی و از مردم که جنگ را از زندگی جدا نکردند و در متن جنگ زندگی کردند و به رزمندگان پناه معنوی دادند، اشاره کنیم. خوزستان بی انتها است و سرزمین دقایقی‌ها، بقایی‌ها، درویش‌ها، هاشمی‌ها و هزاران شهید بی انتها است. لباس جنگ را از تن در نیاوریم چراکه خدا لباس ذلت بر ما خواهد پوشاند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.