از عرضه پهپاد کشاورزی تا سامانه کنترل سطوح پرواز باند فرودگاهی

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و یک سازمان به معرفی محصولات فناورانه و توانمندی‌های خود در صنعت هوایی پرداخته‌اند. به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام با هدف رفع خلأهای موجود در این اکوسیستم، فرصت مغتنمی است تا جدیدترین نوآوری‌ها به نمایش درآمده و ارتباطات تجاری در داخل

کد خبر : 4631
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
از عرضه پهپاد کشاورزی تا سامانه کنترل سطوح پرواز باند فرودگاهی



در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و یک سازمان به معرفی محصولات فناورانه و توانمندی‌های خود در صنعت هوایی پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام با هدف رفع خلأهای موجود در این اکوسیستم، فرصت مغتنمی است تا جدیدترین نوآوری‌ها به نمایش درآمده و ارتباطات تجاری در داخل و خارج از کشور تقویت شود. این رویداد ملی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در سه بخش نمایشگاهی، جانبی و نمایشی از ۱۶ اسفند در فرودگاه پیام آغاز به کار کرده و تا فردا ادامه دارد.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و یک سازمان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در صنعت هوایی پرداخته‌اند که این محصولات فناورانه عبارتند از:

پهپاد کشاورزی اسپاش ۱۰ تا ۳۰ لیتری 

یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه با تکیه بر سابقه درخشان، در طراحی و ساخت انواع سازه‌های هوایی و هوافضا، پس از ۴ سال تحقیق و توسعه در حوزه پهپادهای کشاورزی موفق به کسب دانش طراحی و ساخت پلتفرم بومی این نوع پهپادها به منظور توسعه اتوماسیون کشاورزی شده است.

پرینتر سه‌بعدی SLS

شرکت ارائه کننده پرینتر سه‌بعدی SLS، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ در قالب هسته دانش‌بنیان با تخصص‌های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق روی پرینتر سه‌بعدی آغاز به کار کرده و در حوزه ساخت و خدمات حوزه پرینتر سه‌بعدی کار را گسترش داده است.

پهپاد محلول‌پاش

شرکت دانش‌بنیان عرضه کننده پهپاد محلول‌پاش در این نمایشگاه، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ در زمینه طراحی، تولید و مونتاژ انواع پهپادهای غیر نظامی حوزه تخصصی کشاورزی، نقشه‌برداری هوایی، تصویربرداری هوایی و طیف‌سنجی آغاز کرده است. 

پهپاد افق

شرکت عرضه‌کننده محصول فناورانه پهپاد افق، از سال ۱۳۸۴ به طور رسمی فعالیت خود را در حوزه طراحی، ساخت و تولید انواع پرنده‌های بدون سرنشین، سازه هوایی کامپوزیتی و مواد کامپوزیتی پیشرفته آغاز کرده و هم‌اکنون به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان محصولات متنوعی را حسب نیاز صنایع طراحی، تولید و به مشتریان خود ارائه کرده است.

پهپاد ۳۰ لیتری ۳۰۰FP-ASCO

شرکت عرضه‌کننده پهپاد ۳۰ لیتری ۳۰۰FP-ASCO، در حوزه‌های طراحی و ساخت انواع سامانه‌های صنعتی و هوافضایی فعالیت دارد و با بهره‌گیری از متخصصان با تجربه و تجهیزات و ماشین‌آلات مختلف و تجربیات حاصل از انجام بیش از ۱۴۰ پروژه دانش‌بنیان آماده ارائه خدمات طراحی مهندسی، ساخت و تولید نمونه‌های آزمایشگاهی و عملیاتی به صنایع مختلف است. 

سیلانت‌های پایه پلی‌سولفاید

شرکت دانش‌بنیان ارائه کننده سیلانت‌های پایه پلی‌سولفاید در این نمایشگاه، از سال ۱۳۹۲ با توجه به نیاز کشور در زمینه سیلانت‌های پایه پلی‌سولفاید و پس از برآوردهای اولیه در زمینه ورود جهت تولید محصولات هوایی، فرایند پروژه طراحی و تولید سیلانت‌های پلی‌سولفاید -۱۴۴۰PR را در دستور کار خود قرار داد.

محفظه ضد سـانحه (CSMU) جعبه سیاه

شرکت عرضه‌کننده محصول فناورانه محفظه ضد سـانحه (CSMU) جعبه سیاه، از سال ۱۳۸۰ با اجرای پروژه‌های خاص در زمینه‌های مختلف، به خصوص صنایع هوایی که با مشکل تحریم و دانش فنی مواجه بودند، فعالیت خود را آغاز کرد و محصولاتی چون جعبه سیاه، تجهیزات تست و اندازه‌گیری انواع وسایل پرنده و خصوصیات جرمی آنها، قطعات توربین‌ها و کمپرسورها را تولید می‌کند.

پردازنده مخابراتی سرعت بالا – GPS  و سامانه ناوبری امن – نمایشگر سوخت هواپیما

شرکت تولیدکننده محصول پردازنده مخابراتی سرعت بالا – GPS  و سامانه ناوبری امن – نمایشگر سوخت هواپیما، با هدف ایجاد یک گروه تخصصی در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات پیشرفته الکترونیکی، مخابراتی و ICT فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و با انجام پروژه‌های بزرگ در بخش‌های مختلف، توانمندی‌‎های خود را به اثبات رسانده است.

هواپیمای جت مسافربری

شرکت ارائه کننده محصول در پاویون دانش‌بنیان‌ها در نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، از سال ۱۳۹۸ با توجه به نیاز جدی کشور به دانش طراحی و ساخت هواپیمای جت مسافربری، به صورت جدی به این حوزه ورود کرده و گامی در مسیر بومی‌سازی و طراحی و ساخت هواپیمای جت تجاری با ظرفیت ۸ نفر کرده است.

دستگاه بالانس افقی در ظرفیت‌های مـتـنوع

شرکت دیگر حاضر در این نمایشگاه که محصول دستگاه بالانس افقی در ظرفیت‌های مـتـنوع را عرضه کرده است، در سال ۱۳۶۹ تأسیس شده و با تلاش فراوان نزدیک به سه دهه است که به‌عنوان قطب ساخت و خدمات ماشین‌های بالانس در ایران محسوب می‌شود.

ربات هوشمند حمل بار -۵۰۰TBOT

ربات هوشمند حمل بار -۵۰۰TBOT محصول ارائه شده در پاویون دانش‌بنیان‌ها از سوی یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه توسعه نرم‌افزارهای تخصصی مهندسی و همچنین توسعه ناوگان رباتیک خودران فعال است. 

سیستم هدایت‌کننده هواپیما روی باند

این شرکت ارائه‌دهنده محصولات، خدمات و راهکارهای مختلف در حوزه‌های شهر هوشمند، کارخانه و معادن هوشمند و فرودگاهها است. سدنا از فناوری‌های هوش مصنوعی و اسکنرهای سه‌بعدی لیزری در طراحی و تولید محصولات خود بهره برده است.

شبیه‌ساز پرواز

شرکت عرضه کننده شبیه‌ساز پرواز در این نمایشگاه، در زمینه‌های طراحی و ساخت انواع شبیه‌سازهای هواپیما، بالگرد و وسایل نقلیه ریلی، دریایی و زمینی با کاربرد آموزشی و سرگرمی، قطعات داخلی هواپیماهای مسافربری، قطعات و قالب‌های کامپوزیتی، انواع المان، ماکت و ماکاپ‌های مربوط به تجهیزات و دستگاه‌ها مشغول به فعالیت است.

شبیه‌ساز پرواز سسنا ۱۷۲

شرکت ارائه کننده شبیه‌ساز پرواز سسنا ۱۷۲، از جمله شرکت‌های زیر مجموعه مرکز شتابدهی فناوری‌های نوین طرح نو است که در زمینه طراحی و تولید انواع شبیه‌سازهای هوایی فعالیت می‌کند که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در این زمینه و سطح بالای دانش فنی علاوه بر تولید محصول شبیه‌ساز هوایی سسنا ۱۷۲ در زمینه تولید و ارتقای شبیه‌سازهای تجاری نیز دارای دانش، تجربه و مهارت است.

انواع قطعات آب‌بندی

شرکت دانش‌بنیان عرضه کننده انواع قطعات آب‌بندی در این نمایشگاه، با شعار نوآوری، کیفیت، رضایت مشتری، بهبود مستمر، در خصوص ساخت انواع واشرهای صنعتی شروع به کار کرد. مدیرعامل این شرکت در سال ۱۳۷۴ با همراهی جمعی از متخصصین مجرب در حوزه صنعت موفق به طراحی و تولید اولین دبل متال گسکت در ایران شد.

انواع عملگرهای الکترومکانیکی

شرکت عرضه‌کننده انواع عملگرهای الکترومکانیکی در این پاویون، در حوزه‌های طراحی و ساخت انواع سامانه‌های صنعتی و هوافضایی فعالیت دارد. این شرکت با بهره‌گیری از متخصصان با تجربه و تجهیزات و ماشین‌آلات مختلف و تجربیات حاصل از انجام بیش از ۱۴۰ پروژه دانش‌بنیان آماده ارائه خدمات طراحی مهندسی، ساخت و تولید نمونه‌های آزمایشگاهی و عملیاتی به صنایع مختلف است.

سنسور سنجش شتاب

شرکت دانش‌بنیان عرضه کننده سنسور سنجش شتاب در نمایشگاه صنعت هوایی پیام، در سال ۱۳۹۴ با هدف خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز در محصولات با تکنولوژی سطح بالا در زمینه میکروالکترونیک ایجاد شد و در زمینه تولید سنسور و اجزای دقیق با فرایند تحقیق و توسعه روی پروژه‌های سنسور اندازه‌گیری شتاب و سرعت زاویه‌ای شروع به کار کرد.

انواع دینامومتر و سیستم‌های اندازه‌گیری

انواع دینامومتر و سیستم‌های اندازه‌گیری محصول دیگری است که در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان نمایشگاه صنعت هوایی پیام عرضه شده است.  شرکت ارائه کننده این محصول در زمینه انتقال فناوری، طراحی، ساخت و تأمین سیستم‌های تست موتورهای توربینی هوایی و نیروگاهی و اجزای این نوع موتورها فعال است. 

سامانه جهت‌یاب خودکار (Finder Direction Automatic)

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت عرضه کننده سامانه جهت‌یاب خودکار (Finder Direction Automatic) در سال ۱۳۹۵ با تکیه بر دانش و تجربه مؤسسان و همکاران نخبه و سازوکارهای مدون، توانایی تولید محصولات دانش‌بنیان در لبه تکنولوژی با استانداردهای جهانی را دارد.

ماهواره هدهد و کوثر

شرکت دیگر حاضر در این پاویون با محور قرار دادن طراحی و ساخت ماهواره‌های سبک و ارزان برای توسعه منظومه ماهواره‌های در مدار کم‌ارتفاع زمین فعالیت خود را جهت طراحی و ساخت ماهواره کوثر شروع کرد.

سامانه کنترل سطوح پرواز باند فرودگاهی

سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر یک نهاد دانشگاهی غیردولتی است که با سابقه بیش از ۴۰ سال در زمینه تولید فناوری نوین در رشته‌های الکترونیک، برق، مخابرات و ارتباطات فعالیت می‌کند. طراحی و تولید انواع فرستنده‌های رادیویی کشور، طراحی و تولید انواع آنتن مخابراتی، طراحی و تولید انواع موتورهای الکتریکی در صنایع هوایی از محصولات تولید شده در جهاد دانشگاهی است. سامانه کنترل سطوح پرواز باند فرودگاهی محصول ارائه شده در پاویون از سوی این سازمان است.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.