پیام رئیس دفتر سیاسی حماس به جهان اسلام در آستانه ماه رمضان

رئیس دفتر سیاسی حماس در آستانه ماه مبارک رمضان به رهبران، سران و علمای جهان اسلام پیام فرستاد. به گزارش ایسنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز شنبه در پیام خود خواستار اقدام موثر در سطوح مختلف سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی برای توقف فوری تجاوزات علیه ملت فلسطین به ویژه مردم غزه و

کد خبر : 4662
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
پیام رئیس دفتر سیاسی حماس به جهان اسلام در آستانه ماه رمضان



رئیس دفتر سیاسی حماس در آستانه ماه مبارک رمضان به رهبران، سران و علمای جهان اسلام پیام فرستاد.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز شنبه در پیام خود خواستار اقدام موثر در سطوح مختلف سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی برای توقف فوری تجاوزات علیه ملت فلسطین به ویژه مردم غزه و حفاظت از مسجد مبارک الاقصی شد.

وی «بر لزوم اعمال فشار بر کشورهای حامی اشغالگران با هدف وادار کردن آن به توقف فوری و بدون قید و شرط این جنگ شنیع» تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری شهاب، هنیه در پیام خود گفت: مردم ما امسال همراه با درد و امید به استقبال رمضان می روند. مردم ما در معرض هولناک ترین کشتارها در جنگ نسل کشی غزه هستند که مستقیماً توسط نهادهای حقوق بشری و بین المللی به ویژه دیوان بین‌المللی دادگستری و رسانه‌ها ثبت شده است.

وی بر سرعت امداد رسانی واقعی اعم از غذا، دارو و ایجاد سرپناه برای مردم غزه و نیز بازکردن گذرگاه‌ها برای انجام کامل فعالیت‌ها تاکید کرد به نحوی که نیازهای فوری را تامین کرده، محاصره مردم ما را به طور کامل پایان دهد و روند بازسازی جامع آغاز شود.

هنیه در این پیام خواستار تلاش بیشتر برای محاکمه اشغالگران، افشای جنایات آن و انزوای سیاسی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شد که در قتل‌عام‌های نسل‌کشی در غزه مرتکب می‌شود.

وی با بیان اینکه اشغالگر صهیونیستی ریشه همه مشکلات و بی‌ثباتی در منطقه است و تداوم آن با اصول حقوق بین‌الملل و سازمان ملل در تضاد است، تاکید کرد: دستیابی ملت فلسطین به استقلال و آزادی خود، مشکل را حل و مرحله ای جدید و متفاوت در سطح منطقه و جهان ایجاد می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان پیام خود گفت: «ما به شما و همه آزادگان اطمینان می‌دهیم که مردم ما بیش از پیش به سرزمین خود پایبند بوده، به گزینه مقاومت، به عنوان راهی مشروع برای پایان دادن به اشغالگری، یقین دارند و به مقابله با همه طرح هایی که هدفشان نابودی آرمان فلسطین است، صرف نظر از هزینه ها و فداکاری ها ادامه می‌دهند و این همه جنایات وحشیانه ملت فلسطین و مقاومتِ آنها را از ادامه راه تا رسیدن به آزادی و استقلال، تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل و با پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت باز نخواهد داشت».

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صد و پنجاه و پنجمین روز متوالی در بحبوحه بمباران خشونت‌آمیز که روزانه صدها شهید و مجروح بر جای می‌گذارد، ادامه دارد و سیاست قحطی‌ اشغالگران علیه فلسطینی‌ها در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد تعداد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از آغاز تجاوز در هفتم اکتبر به ۳۰ هزار و ۹۶۰ شهید و ۷۲ هزار و ۵۲۴ مجروح رسیده‌است.

انتهای پیام 



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.