سردار جلالی: شبکه آزمایشگاهی تشخیصی کشور باید توسعه یابد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نیازمند توسعه شبکه آزمایشگاهی تشخیصی کشور، متناسب با نوع تهدیدات و تحولات آن هستیم. به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری میان سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه رسالت و ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل و سازمان ملی استاندارد به

کد خبر : 4695
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
سردار جلالی: شبکه آزمایشگاهی تشخیصی کشور باید توسعه یابد



رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نیازمند توسعه شبکه آزمایشگاهی تشخیصی کشور، متناسب با نوع تهدیدات و تحولات آن هستیم.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری میان سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه رسالت و ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل و سازمان ملی استاندارد به یکدیگر شبیه است و اهداف مشترکی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: استاندارد به علت اثرگذاری مستقیم برحوزه مردم دارای اهمیت بسیار بالایی است، به همین علت انتظار اساسی حاکمیت از این دستگاه، استانداردسازی و ارتقاء کیفیت اقلام مورد نیاز مردم است.

وی ادامه داد: این سازمان از یک سو وظیفه کنترل و نظارت بر اقلام مورد نیازی را که بر سلامت مردم تاثیر دارد برعهده دارد و از سوی دیگر نماینده مردم در جهت افزایش کیفیت و تضمین حلیت اقلام مورد نیازشان است.

جلالی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مشترک بین دو سازمان  ماموریت سازمان پدافند غیرعامل مجموع اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که باعث کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری و تداوم کارکرد می‌شود که با تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، حوزه شمول آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات، که سازمان پدافند غیرعامل کشور باید آن را رصد کند، گسترش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات فناوری و بروز آن بر تهدیدات، اظهار کرد: ترکیب تهدید و فناوری، انواع بسیاری از تهدیدات را شامل شده است. برخی از این تهدیدات در ذات فناوری نهفته شده است و برخی نیز با ترکیب با یکدیگر، نوع جدیدی از تهدیدات را به وجود آورد است. به عبارتی اکنون راهبردها، سیاست‌ها، تکنیک‌ها و دانش ترکیب آن خود بخشی از این تهدیدات به شمار می‌رود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه یکی از شاخص‌های تاب‌آوری در برابر تهدیدات، برخورداری از یک شبکه آزمایشگاهی تشخیصی در حوزه پدافند غیرعامل مانند زیستی، شیمیایی، پرتوی، سایبری، الکترونیکی است، گفت: برای تشخیص تهدیدات، نیازمند یک شبکه راداری، مشابه آنچه در بخش نظامی وجود دارد، هستیم که حوزه غذا، زیستی، سایبری و شیمیایی را که از جنس تهدیدات فناورانه است، تشخیص بدهیم.

وی تصریح کرد: نیازمند توسعه شبکه آزمایشگاهی تشخیصی کشور، متناسب با نوع تهدیدات و تحولات آن هستیم چراکه تکمیل و توسعه و روزآمدسازی شبکه آزمایشگاهی تشخیصی می‌تواند برای کشور امنیت‌آفرین باشد و این جزو اولویت‌ها در سازمان پدافند غیرعامل است.

جلالی گفت: در مقابله با تهدیدات ترکیبی مهم قدرت تشخیص است. بدون تشخیص تهدید، قدرت مقابله با تهدید را نخواهیم داشت. از همین رو «بازسازماندهی» شبکه آزمایشگاهی در قالب دفاعی و امنیتی که تمام سطوح و لایه‌های تهدید را پوشش داده و یکپارچه عمل کند، یک ضرورت است.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.