اعطای نخستین جایزه ملی قانون در ۲۳ اسفند با حضور رییس مجلس برگزار می‌شود

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس از اعطای جوایز نخستین دوره جایزه ملی قانون به برگزیدگان این آیین در ۲۳ اسفند با حضور رئیس مجلس خبر داد. به گزارش ایسنا، بابک نگاهداری با اشاره به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در خصوص جایزه ملی قانون، گفت: در راستای فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری در دیدار امسال با

کد خبر : 4709
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۱۷
اعطای نخستین جایزه ملی قانون در ۲۳ اسفند با حضور رییس مجلس برگزار می‌شود



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس از اعطای جوایز نخستین دوره جایزه ملی قانون به برگزیدگان این آیین در ۲۳ اسفند با حضور رئیس مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، بابک نگاهداری با اشاره به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در خصوص جایزه ملی قانون، گفت: در راستای فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری در دیدار امسال با نمایندگان محترم مجلس و تاکید ایشان بر لزوم توجه و تقویت شان قانون‌گذاری مجلس، در خرداد امسال و با موافقت رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، نخستین جایزه ملی قانون طرح‌ریزی و دبیرخانه‌ آن در مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌اندازی شد. 

وی شناسایی، جمع‌آوری، داوری، معرفی و تقدیر از فعالان عرصه قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف قانون را از اهداف راه‌انداری و برگزاری این رویداد دانست و افزود: پس از انتشار اخبار، پوستر و فراخوان آیین جایزه قانون، دریافت آثار در محورها و زمینه‌های مطرح شده آغاز شد که در ادامه بیش از هزار اثر شامل اثر پژوهشی و قوانین موثر به دبیرخانه این آیین ارسال شد. 

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: پس از دریافت آثار، داوری تخصصی از سوی اساتید شاحص و صاحب نظر در ۳ محور تخصصی شامل محور حکمرانی، سیاسی و حقوقی، محور زیربنایی، امور تولیدی و اقتصادی و محور اجتماعی، فرهنگی و مدیریت در چهار قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و گزارش و همچنین در چهار محور اجرایی و حاکمیتی شامل تصویب، اجرا، نظارت و تبعیت از قانون، در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: رویداد ملی جایزه قانون بامشارکت فراگیر دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، موسسات علمی و پژوهشی و پژوهشگران، و همچنین مشارکت دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشگاه قوه قضاییه، پژوهشکده شورای نگهبان و کانون وکلای دادگستری به روند کاری خود ادامه داد و مقرر شد تا در آیین نهایی، از برگزیدگان این رویداد تقدیر شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نخستین دوره جایزه ملی قانون، روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، با حضور و سخنرانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، در ساختمان مشروطه مجلس، برگزار خواهد شد و در آن از برگزیدگان این رویداد تجلیل و جوایزی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.