از چرایی اختلال در تاکسی‌های اینترنتی تا ارائه اینترنت رایگان به مردم

اختلال در عملکرد اسنپ و تپسی، ارائه بسته اینترنت رایگان پنج گیگی عیدی دولت به مردم و رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی برخی از مهم ترین پروژه‌هایی بودند که در هفته گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد. به گزارش ایسنا، هفته سوم اسفندماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

کد خبر : 4760
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
از چرایی اختلال در تاکسی‌های اینترنتی تا ارائه اینترنت رایگان به مردم



اختلال در عملکرد اسنپ و تپسی، ارائه بسته اینترنت رایگان پنج گیگی عیدی دولت به مردم و رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی برخی از مهم ترین پروژه‌هایی بودند که در هفته گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد.

به گزارش ایسنا، هفته سوم اسفندماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبراختلال در عملکرد اسنپ و تپسی آغاز شد. ماجرا از این قرار است که کاربران در فضای مجازی اعلام کردند عملکرد دو سرویس تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی برای ساعاتی با اختلال رو به رو شده‌ و این برنامه‌ها برای سرویس رسانی به مشتریان ساعاتی در دسترس نبوده و برخی کاربران با خطای اتصال به سرور مواجه شدند. اما در نهایت از سوی روابط عمومی اسنپ دلیل اتفاق رخ داده اینگونه توضیح داد شد که به واسطه اختلال در ارتباط با یکی از شرکت‌های تامین‌کننده داده، حدود یک ساعت با اختلال در خدمت‌رسانی مواجه بودیم.

رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی از دیگر خبرهایی بود که در این هفته منتشر شد. سیستم های هوشمند سورتینگ برای تجزیه انواع مرسولات شامل پاکت، بسته‌های کوچک و جوف طراحی شده‌اند و به دلیل فناوری های بکار رفته در  آن‌ها با یکبار اسکن، فرآیند ثبت ورود مرسوله انجام و و امکان تجزیه مرسولات تا بیش از ۱۵۰ مقصد درج شده بر روی بارکد را ایجاد می کند. از مزایای این سیستم ها می توان به اشغال مساحت کمتر، افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات، اسکن ورود و خروج تمامی مرسولات و ایجاد امکان رصد لحظه‌ای سیر مرسولات، کاهش هزینه (منابع انسانی، تجهیزات اداری و ملزومات مصرفی)، عدم نیاز به کاربر بواسطه اتومایز شدن اطلاعات، کاهش مدت سیر مرسولات، کنترل و نظارت سیستمی و کاهش وابستگی به نیروی انسانی اشاه کرد.

عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در آیین رونمایی از سیستم های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی اظهار کرد: درحال حاضر شرکت ملی پست به یکی از پیشران‌های اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است. بررسی کسب و کارها نشان می دهد که ۷۰ درصد آنها کالا محور هستند بنابراین پست نقش کلیدی دارد. دولت تمام قد در کنار شرکت ملی پست است و وزارت ارتباطات در دو سال گذشته این چنین برای پست وقت گذاشته است.

او همچنین در حاشیه این مراسم درباره آخرین وضعیت اینترنت کودک توضیح داد: حدود یک سال است که اینترنت کودک و نوجوان راه اندازی شده و والدین می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند و طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند.

از جمله خبرهایی که در این هفته منتشر شد می توان به تکمیل پروژه فیبرنوری شهرستان‌های استان تهران ظرف ۶ ماه آینده خبر داد. عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سلسله جلسات هفتگی با استانداران به‌منظور بررسی وضعیت شبکه ارتباطی استان و میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها میزبان علیرضا فخاری، استاندار تهران بود.

وی در این دیدار پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را مهم‌ترین پروژه ارتباطی کشور دانست و گفت: این پروژه زیر ساخت توسعه کشور و استان خواهد بود و با تکمیل آن چهره ارتباطات شهرها دچار تحول خواهد شد و اثرات آن را می‌توان در سایر حوزه‌ها مشاهده کرد. اکنون دیگر این پروژه بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه به یک تکلیف قانونی برای همه تبدیل‌ شده و وزارت ارتباطات بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف شده است که ۲۰ میلیون «اتصال» به فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را ایجاد کند و تا پایان برنامه هفتم نیز تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند و این نیازمند همدلی و همراهی همه بخشهای کشور است.

همچنین زارع پور همزمان با فرارسیدن بیست و یکم اسفندماه سال ۱۴۰۲، صد و چهل و هفتمین سالروز تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برخی از دستاوردهای این وزارت‌خانه را تشریح کرد.

به گفته وی در سال ۱۴۰۲ با اتصال بیش از ۳۰۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات در مجموع دولت سیزدهم بیش از ۷۰۰۰ روستا به اینترنت متصل شدند. روستاهایی که امسال متصل شدند بیشتر در نقاط دورافتاده و صعب العبور بودند. پیام رسان‌های داخلی نیز امسال گل کاشتند و با حمایت های این وزارتخانه، ارائه خدمات خوب و البته استقبال مردم هم اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم عزیزمان از پیام رسان های داخلی به صورت مستمر استفاده می کنند.

علاوه بر موارد گفته شده با نزدیک شدن به پایان هفته وزیر ارتباطات از ارائه بسته اینترنت رایگاه ۵ گیگی عیدی دولت به مردم خبر داد.او گفت: مردم با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند می‌توانند این بسته را دریافت کنند. تا عید فطر امکان استفاده از این بسته وجود دارد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.