گل و سبزه عید چند؟

از گذشته تاکنون بر اساس فرهنگ و رسوم سبزه و گل پای ثابت سفره هفت‌سین‌ ایرانی‌ها بوده، زیرا نماد زندگی، شادی و طراوت است قیمت آن نیز بسته به نوع آن متفاوت بوده که رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه آن را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر

کد خبر : 4833
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
گل و سبزه عید چند؟


از گذشته تاکنون بر اساس فرهنگ و رسوم سبزه و گل پای ثابت سفره هفت‌سین‌ ایرانی‌ها بوده، زیرا نماد زندگی، شادی و طراوت است قیمت آن نیز بسته به نوع آن متفاوت بوده که رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه آن را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت سبزه گندم، ماش و بهارنارنج در ظروف پلاستیکی، سفالی متفاوت و از بازه قیمتی 50 تا ۱۲۰ هزار تومان است.

قیمت هر شاخه شب بو ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان، سنبل در ظروف مختلف ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، گلدان سینره ۹۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، رز  شاخه‌ای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، داودی دسته ای ۸۰ هزار تومان، قرنقل دسته‌ای ۷۰ هزار تومان و آلسترومریا ۲۰۰ هزار تومان است.

گل و سبزه عید چند؟

اکبر شاهرخی – رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران – در گفت‌وگو با ایسنا، قیمت گل و سبزه عید را اعلام کرد و گفت: قیمت سنبل ۲۵۰ هزار تومان، لاله درجه یک ۲۰۰ هزار تومان، شب بو ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، سینره درجه یک ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: قیمت سبزه بهارنارنج ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، عدس ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و گندم نیز ۱۰۰ هزار تومان است.

شاهرخی تصریح کرد: لاله به دلیل اینکه دوام کمتری که دارد از امروز وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار گل بر اساس عرضه و تقاضا است، گفت: بر واحدهای گلفروشی که زیر مجموعه اتحادیه فروشندگان گل وگیاه تهران هستند نظارت داریم و مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات از واحدهای مذکور با شماره های ۸۸۷۱۹۸۷۵ یا ۸۸۷۱۵۱۴۰ تماس بگیرند که حتما به شکایات آنها رسیدگی خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در ادامه گفت: نظارت بر دستفروشان و برخی واحدهایی که مجوز فعالیت صنف ما را ندارند بر عهده اتحادیه نیست. همچنین بر فروشگاه‌های آنلاین گل که زیر نظر اتحادیه هستند نظارت می کنیم اما بر سایر واحدهای آنلاین بدون مجوز نظارتی نداریم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.