بررسی چالش‌های حوزه آب در دستور کار هیات اندیشه‌ورز بنیاد نخبگان اصفهان

بررسی چالش‌های حوزه آب با هدف ارائه توصیه‌های سیاستی نخبگان و متخصصان حوزه آب برای سیاستگذاران استانی و ملی در دستور کار «هیات اندیشه‌ورز آب» بنیاد نخبگان اصفهان است. به گزارش ایسنا، سجاد انتشاری، دبیر «هیات اندیشه ورز آب» بنیاد نخبگان اصفهان، گفت: نخبگان و افراد خبره در حوزه آب به کمک سیاستمداران و تصمیم سازان

کد خبر : 4920
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
بررسی چالش‌های حوزه آب در دستور کار هیات اندیشه‌ورز بنیاد نخبگان اصفهان



بررسی چالش‌های حوزه آب با هدف ارائه توصیه‌های سیاستی نخبگان و متخصصان حوزه آب برای سیاستگذاران استانی و ملی در دستور کار «هیات اندیشه‌ورز آب» بنیاد نخبگان اصفهان است.

به گزارش ایسنا، سجاد انتشاری، دبیر «هیات اندیشه ورز آب» بنیاد نخبگان اصفهان، گفت: نخبگان و افراد خبره در حوزه آب به کمک سیاستمداران و تصمیم سازان می‌آیند و ساز و کار این فرایند در استان آغاز شده است. در این فرایند که با مشارکت «هیات اندیشه‌ورز آب» بنیاد نخبگان و «دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود» و با حمایت استانداری آغاز شده است، مهمترین چالش‌های حوزه آب، بررسی و راهکارهای رفع آن طبقه‌بندی می‌شود.

وی افزود: هدف از این فرایند انتقال توصیه‌های سیاستی نخبگان و متخصصان حوزه آب برای سیاستگذاران استانی و ملی است و این پشتوانه تخصصی و علمی بطور یقین راهگشا و همچون چراغ روشن پیش پای سیاستگذاران مدیریت آب خواهد بود.

دبیر«هیات اندیشه ورز آب» بنیاد نخبگان اصفهان، گفت: نتایج نشست‌های تخصصی به نهادهای دولتی استان و کشور همچنین نمایندگان استان در مجلس منعکس می‌شود. «بهره‌وری سیستم‌های آبیاری کشاورزی» نخستین موضوعی بود که در دستور کار قرار گرفت و جلسات آن با حضور اساتید دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و اعضای بنیاد نخبگان برای رسیدن به توصیه سیاستی مشخص ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال هدفمند کردن نشست‌ها و انتقال نتایج به مسؤولان و تصمیم سازان بالادستی هستیم، اضافه کرد: راهکارهای تامین مالی اجرای سیستم‌های آبیاری نیز بررسی می‌شود و به اطلاع دولتمردان و تصمیم سازان خواهد رسید.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیر زمینی و کنترل برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه در اولویت‌های بعدی این فرایند قرار گرفته است. کارشناسان نهادهای دولتی مربوطه از جمله آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی نیز در این جلسات حضور دارند و ۲ نماینده استان اصفهان نیز آمادگی خود را برای ارائه طرح‌ها و تصمیم‌های این هیات اندیشه‌ورز در مجلس اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.