پالتیکو: ماکرون سقوط اوکراین را قریب‌الوقوع می‌داند

رئیس‌جمهور فرانسه معتقد است که اوکراین احتمالا در میدان نبرد به‌زودی شکست خواهد خورد. به گزارش ایسنا، در حالی که کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف با بن‌بست مواجه شده، اوکراین با کمبود نیرو و تجهیزات دست و پنجه نرم می‌کند و وضعیت این کشور جنگ‌زده اروپایی آسیب‌پذیرتر از پیش شده است. نشریه پالتیکو با چندین

کد خبر : 4946
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
پالتیکو: ماکرون سقوط اوکراین را قریب‌الوقوع می‌داند



رئیس‌جمهور فرانسه معتقد است که اوکراین احتمالا در میدان نبرد به‌زودی شکست خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، در حالی که کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف با بن‌بست مواجه شده، اوکراین با کمبود نیرو و تجهیزات دست و پنجه نرم می‌کند و وضعیت این کشور جنگ‌زده اروپایی آسیب‌پذیرتر از پیش شده است.

نشریه پالتیکو با چندین تن از اعضای حزب «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که در شام کاری کاخ الیزه شرکت کرده بودند، گفت‌وگویی را انجام داده است. در حالی که اکثر بحث‌ها حول محور انتخابات پارلمان اروپا بوده اما جنگ اوکراین نیز از دید آنها پنهان نمانده است.

یکی از این منابع به نقل از رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «اوکراین می‌تواند خیلی سریع سقوط کند.»

امانوئل ماکرون در اواخر ماه فوریه در جریان نشست سران کشورهای اروپایی در پاریس پیشنهادی را مبنی بر اعزام احتمالی نیروهای ناتو به اوکراین مطرح کرد؛ پیشنهاد جنجال‌برانگیزی که انتقادات فراوانی را از سوی رهبران کشورهای مختلف به دنبال داشت.

طبق آنچه رسانه‌ها در هفته‌های اخیر گزارش کرده‌اند، رئیس‌جمهور فرانسه و هم‌چنین ارتش این کشور به ضعف و شکست احتمالی اوکراین در میدان نبرد پی برده و همین مسئله موجب چنین پیشنهادی از سوی ماکرون شده است.

مجله فرانسوی «ماریان» هم پیشتر نوشت که پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعزام احتمالی نیروهای ناتو به کی‌یف احتمالا ناشی از  ارزیابی ارتش فرانسه است که «اوضاع وخیمی» را از درگیری اوکراین ترسیم می‌کند.

این مجله در گزارشش با اشاره به ارزیابی‌های ارتش فرانسه تاکید کرد: «به دنبال ضدحمله فاجعه‌آمیز کی‌یف، اوکراین نمی‌تواند به لحاظ نظامی در این جنگ پیروز شود. هم‌چنین لازم به ذکر است که نیروهای روس با تکنیک و تاکتیک‌های جدید و استاندارد خود می‌دانند که چگونه عملیات‌های دفاعی را انجام دهد. کی‌یف به ۳۵ هزار نیرو در ماه نیاز دارد اما کمتر از نصف این تعداد را جذب می‌کند، در حالی‌ که روسیه هر ماه ۳۰ هزار نیرو جذب می‌کند. هم‌چنین در عین حال، حمله سال ۲۰۲۳ نیمی از ۱۲ تیپ رزمی کی‌یف را از نظر تاکتیکی نابود کرد.»

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.