اخبار سیاسی ۳ فروردین؛ قدردانی فرماندهان ارتش و سپاه از رهبری/ زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها

«حمایت از مردم غزه»و «سال جهش تولید با مشارکت مردم» از موضوعات مهم خبری سوم فروردین ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید. به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر چهارشنبه در نخستین روز سال نو، در بخشی از بیانات خود در دیدار نوروزی با قشرهای مختلف مردم، «جوانان مستعد،

کد خبر : 4956
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
اخبار سیاسی ۳ فروردین؛ قدردانی فرماندهان ارتش و سپاه از رهبری/ زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها



«حمایت از مردم غزه»و «سال جهش تولید با مشارکت مردم» از موضوعات مهم خبری سوم فروردین ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر چهارشنبه در نخستین روز سال نو، در بخشی از بیانات خود در دیدار نوروزی با قشرهای مختلف مردم، «جوانان مستعد، ملت آماده به کار، منابع کم‌نظیر طبیعی و موقعیت ممتاز جغرافیایی» را از جمله ظرفیت‌های انبوه برای استمرار پیشرفت‌های کشور برشمردند و گفتند: لازمه ادامه پیشرفت این است که همه به آینده امیدوار باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی منافع ملی و افق روشن آینده کشور را وابسته به «ایمان» و «امید» دانستند و گفتند: اگر فروغ امید در دلها خاموش شود شود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد.

 با توجه به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، عزت‌الله یوسفیان ملا یکی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با ایسنا، تاکید کرد که برای مشارکت مردم در زمینه جهش تولید باید اعتماد عمومی جذب شود، بستری دقیق فراهم شده و بازگشت سود مردم تضمین شود و دولت همین حالا باید بستر مشارکت مردم برای جهش تولید را فراهم کند.

تعدادی از نمایندگان مجلس هم با استقبال از نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری در صفحات شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) مطالبی درباره راهکارهای تحقق شعار سال نوشتند و تاکید کردند که اراده جدی و عمل مجاهدانه پیش نیاز جدی برای تحقق شعار سال است.

در همین ارتباط محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که باید برای تحقق جهش تولید به سمت خصوصی‌سازی و مولدسازی و کاهش تصدی‌گری دولت حرکت کنیم که آن هم منوط به سیاست های کلی اصل ۴۴ و دادن میدان به بخش خصوصی است.

محمداسماعیل کوثری از نمایندگان مردم تهران در مجلس نیز گفت که باید برای رسیدن به جهش تولید موانعی همچون بروکراسی برداشته شود چون در عمل روند جذب سرمایه‌گذاری را کند می کند.

وی همچنین افزود: از طرف دیگر باید تعداد شرکت های دولتی را کم کرد به خصوص شرکت هایی که در اقتصاد اثرگذار نیستند و به جای آن امور را به مردم واگذار کرد.

****

ظهر امروز در اولین نماز جمعه تهران در سال ۱۴۰۳، حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی‌اکبری با اشاره به جنگ غزه و مقاومت مقتدرانه مردم فلسطین اظهار کرد: امت اسلامی امسال باید خود را برای یک روز قدس متفاوت آماده کند و روز قدس امسال باید به یک زلزله سیاسی علیه حیوان‌های انسان‌نمای صهیونیست و حامیان کثیفشان تبدیل شود.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: موفقیت هایمان در گذشته به خاطر وحدت‌مان بوده و هر آسیبی که دیده‌ایم به خاطر تفرقه‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها بوده است.

در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران هم دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: اینکه حضرت آقا بیش از ۱۵ سال روی مساله اقتصاد و در ۶ سال اخیر بر کلمه تولید تاکید دارند، در واقع به عظیم‌ترین جنگی که علیه ما وجود دارد اشاره می کنند.

سید احمد عبودتیان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور مردم را در خط مبارزه اقتصاد مقاومتی می‌دانند.

معاون حقوقی رئیس جمهور نیز با اشاره به اینکه دشمنان در سال گذشته در تمامی لایه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اقداماتی را علیه دولت و ملت به راه انداختند، گفت:  اما در نهایت سال ۱۴۰۲ برای دشمنان سال روسیاهی و شکست و برای ملت ایران سال عزت و اقتدار بود، به تعبیر دیگر سال ۱۴۰۲ سال غلبه دولت و ملت بر جنگ ترکیبی دشمن بود.

محمد دهقان  با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال شکست دشمن در کارزار حقوقی بود، گفت: ارتقای زیرساخت حقوقی کسب و کارها اولویت معاونت حقوقی در ۱۴۰۳ است.

****

امروز همچنین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در پیام مشترکی از عنایت مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا و اهدای نشان فتح قدردانی کردند که متن کامل این پیام را می توانید در این لینک بخوانید.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.