اجتناب از برپایی چادرهای مسافرتی در پایتخت / ‏وزش باد خیلی  شدید در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص اجتناب از برپایی چادرهای مسافرتی در پایتخت تاکید کرد و گفت: وزش باد خیلی  شدید در راه است. به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه گسترده بارشی و

کد خبر : 4974
تاریخ انتشار : شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
اجتناب از برپایی چادرهای مسافرتی در پایتخت / ‏وزش باد خیلی  شدید در راه است



مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص اجتناب از برپایی چادرهای مسافرتی در پایتخت تاکید کرد و گفت: وزش باد خیلی  شدید در راه است.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه گسترده بارشی و وزش باد خیلی شدید در استان تهران خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، فعالیت این سامانه‌ها از یکشنبه شب (5 فروردین ماه) با وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید، آغاز می‌شود و پیش از ظهر روز سه شنبه (7 فروردین ماه) پایان خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طی این پیش بینی در استان تهران به ویژه در نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات شاهد وزش باد خیلی شدید خواهیم بود، گفت: به مردم و ساکنان این مناطق توصیه می‌شود ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست ها، در فعالیت های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بناهای نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود ضمن مدیریت برنامه سفر در مدت زمان مذکور از برپایی چادرهای مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه به فعالیت سامانه گسترده بارشی در استان به‌ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات اشاره و اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از اوایل وقت دوشنبه تا روز سه شنبه علاوه بر وزش باد با کاهش دما و بارندگی و متعاقباً مخاطراتی نظیر آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، در نقاط مستعد بارش تگرگ و احتمال اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای روبرو خواهیم بود، لذا از ساکنان این مناطق و سایر شهروندان می‌خواهیم از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جدا بپرهیزند.

وی همچنین بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری در مدت زمان یاد شده و ضرورت مجهز بودن خودروها به تجهیزات زمستانی در مناطق سردسیر و احتیاط در عبور و مرور تاکید کرد و افزود: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و عشایر از جابه جایی اجتناب کنند.

یزدی مهر با بیان اینکه سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها محتمل است، ادامه داد: ا ز همه مردم می‌خواهیم و مسؤولان مربوطه نیز نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب روها توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران در استان تاکید و اظهارکرد: با توجه به ابلاغ هشدار به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی از همه عزیزان می‌خواهیم آماده خدمت رسانی باشند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.