۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد – پلدختر احداث می‌شود

ایسنا/لرستان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از نقاط حادثه‌ دیده محور خرم آباد_پلدختر گفت: عملیات احداث ۵ کیلومتر دیوار بتنی جهت ایمن سازی حاشیه این محور با اعتبارات سازمان راهداری طی سال جاری آغاز می‌شود. با پیگیری و درخواست مهندس شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان

کد خبر : 5046
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد – پلدختر احداث می‌شود



ایسنا/لرستان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از نقاط حادثه‌ دیده محور خرم آباد_پلدختر گفت: عملیات احداث ۵ کیلومتر دیوار بتنی جهت ایمن سازی حاشیه این محور با اعتبارات سازمان راهداری طی سال جاری آغاز می‌شود.

با پیگیری و درخواست مهندس شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان ، مهندس رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان سفر کرد و ، بازدید کرد.

مهندس اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از بیش از ۱۰ نقطه محور خرم آباد – پلدختر که در اثر ریزش کوه و آب شستگی در بارش های روزهای گذشته آسیب دیده بودند، اظهار کرد: در اثر بارندگی‌های شدید چند روز گذشته، در محور قدیم خرم‌آباد – پلدختر باعث آبشستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای به این محور شده است.

وی ادامه داد: در یک نقطه گلوگاهی از این محور تخت سنگ بزرگی از دامنه کوه رها شده و باعث شکستگی و قطع ارتباط جاده شده است.

اکبری بیان کرد: از ساعات اولیه این حادثه، تیم‌ها و ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد مستقر است و در تلاش برای بازگشایی و برقراری تردد عادی در این محور هستند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: عملیات خاک‌ریزی تا چند روز دیگر در محور خرم‌آباد به پلدختر ادامه دارد تا راهداران بتوانند عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: تردد در محور پلدختر به خرم‌آباد ظرف یک تا دو روز آینده برقرار می‌شود و دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌ شده و ایجاد حفاظ هم در یک تا دو ماه آینده به‌مرور تکمیل می‌شود.

اکبری گفت: محور خرم آباد _پلدختر در سیل ۹۸ خسارت قابل‌توجهی دیده‌ است که از همان سال سازمان راهداری کشور تعداد زیادی پروژه را در این محور برنامه‌ریزی کرد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام کرد: این محور در سیل سال ۹۸ آسیب جدی به پل ها ، روشنایی، آسفالت وارد شد که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است تنها مورد که جای کار دارد بحث ایمن سازی حاشیه محور است.

وی عنوان کرد: احداث حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است که ما بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل‌قبول و بهتری برسانیم.

اکبری اضافه کرد: با توجه به آبشستگی های مجدد این محور،  طی سال جاری احداث ۴تا ۵ کیلومتر از دیوار بتنی با اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت نقطه‌ای آغاز  می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد  از منابع بحران رقمی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.