تغییر حال و هوای نوروزی در تهران با بهره گیری از رنگ‌های ۵ گانه

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: با بهره گیری از رنگ‌های ۵ گانه زرد، سبز، فیروزه‌ای، سفید و طوسی یا خاکستری تلاش شد در شهر حال و هوای نوروزی ایجاد کنیم. حسین نظری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح انتخاب تم رنگ برای ایام نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در موضوع استقبال از

کد خبر : 5052
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۲۹
تغییر حال و هوای نوروزی در تهران با بهره گیری از رنگ‌های ۵ گانه



معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: با بهره گیری از رنگ‌های ۵ گانه زرد، سبز، فیروزه‌ای، سفید و طوسی یا خاکستری تلاش شد در شهر حال و هوای نوروزی ایجاد کنیم.

حسین نظری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح انتخاب تم رنگ برای ایام نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در موضوع استقبال از بهار برنامه ای به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد و در همین راستا برای نوروز ۱۴۰۳ انتخاب تم رنگ از سوی سازمان زیباسازی انجام شد. این اقدام با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و ایجاد حال و هوای نوروز در سطح شهر تهران انجام شد.

وی افزود: در نهایت برای انتخاب تم رنگ در سطح شهر تهران، سازمان زیباسازی به رنگهای زرد، سبز، فیروزه‌ای، سفید و طوسی یا خاکستری رسید که بتواند اثر خوبی در شهر داشته باشد.

نظری ادامه داد: سازمان زیباسازی در بخش نور و رنگ تدارک های خوبی برای نوروز ۱۴۰۳ دید. از سوی دیگر توجه به سازه های حجمی در این ایام نیز حال و هوای نوروزی را به شهر داد. سازه های حجمی که طرح مشترک سازمان زیباسازی و بوستان ها بود و باتوجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان توانست هر دو مناسبت را در شهر ایجاد کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تأکید کرد: سازه هایی که برای نوروز امسال از آنها بهره گرفته شده معمولا سازه هایی هستند با موضوعات شهروندی که شهروندان می‌توانند با آن عکس بگیرند که از جمله آنها می توان به آثاری که بر روی تخم مرغ ها ثبت شده اشاره کرد که در کل سطح شهر جانمایی شده‌اند. در مجموع ۴۰۰ اثر تخم‌مرغ رنگی توسط ۲۵۰ هنرمند انجام شده است.

وی افزود: آذین بندی میادین و معابر، اجرای سفره هفت سین و نورپردازی در شب و جمع آوری پسماند حجیم از دیگر اقداماتی بود که در آستانه نوروز و برای ایجاد حال و هوای نوروزی انجام شد. گل آرایی معابر، اجرای فرش گل و کاشت گل توسط سازمان بوستان ها نیز در این ایام انجام شده است.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.