صعود جایگاه ایران در میان خودروسازان جهان/ خودروسازان ایرانی در رتبه 16ام

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری تولید خودرو در ایران را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است که یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو بود که نسبت به یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ خودرو سال قبل از آن، رشد ۱۲ درصدی داشته است به گزارش ایسنا، سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری(OICA) فهرستی

کد خبر : 5115
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
صعود جایگاه ایران در میان خودروسازان جهان/ خودروسازان ایرانی در رتبه 16ام



سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری تولید خودرو در ایران را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است که یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو بود که نسبت به یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ خودرو سال قبل از آن، رشد ۱۲ درصدی داشته است

به گزارش ایسنا، سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری(OICA) فهرستی از کشورها بر اساس تولید وسایل نقلیه موتوری را ارائه کرده است که شامل اتومبیل‌های سواری، وسایل نقلیه تجاری سبک، مینی‌بوس‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها می باشد.

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری تولید خودرو در ایران را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است که یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو بود که نسبت به یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ خودرو سال قبل از آن، رشد ۱۲ درصدی داشته است و توانسته جایگاه شانزدهم جهان از نظر میزان تولید خودرو در سال ۲۰۲۳ را از آن خود کند.

تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۲ به میزان ۸۹۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه خودرو و در سال قبل از آن ۸۸۰ هزار و ۹۹۸ خودرو بوده است.

صنعت خودروسازی ایران پس از صنعت نفت و گاز سومین صنعت فعال کشور است که ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و چهار درصد نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

کشور چین در این فهرست رتبه اول را با ۳۰ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۶۶ خودرو از آن خود کرد و بعد از آن ایالات‌متحده با ۱۰ میلیون ۶۱۱ هزار و ۵۵۵ خودرو و اختلاف زیاد با چین، در جایگاه دوم جدول است و ژاپن با ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۴۰ خودرو در جایگاه سوم است.

در جایگاه‌های بعدی قبل از ایران هم کشورهای هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، جمهوری چک و اندونزی است. بعد از ایران هم اسلواکی، بریتانیا، ایتالیا و مالزی و روسیه هستند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.