توزیع شیر رایگان به مدارس مناطق محروم از محل مالیات بر ارزش افزوده

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: به مقامات مسئول پیشنهاد دادیم که از محل مالیات بر ارزش افزوده در مدارس مناطق محروم شیر رایگان توزیع شود. میراسلام تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح توزیع شیر رایگان در مدارس را از مجلس و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه پیگیری کردیم، گفت:

کد خبر : 945
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۲
توزیع شیر رایگان به مدارس مناطق محروم از محل مالیات بر ارزش افزوده



رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: به مقامات مسئول پیشنهاد دادیم که از محل مالیات بر ارزش افزوده در مدارس مناطق محروم شیر رایگان توزیع شود.

میراسلام تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح توزیع شیر رایگان در مدارس را از مجلس و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه پیگیری کردیم، گفت: در واقع هدفمان این است که توجه نهادها و دستگاه‌های مختلف را به اهمیت شیر مدارس جلب کنیم.

وی ادامه داد: شیر مدارس در برنامه‌ هفتم توسعه گنجانده شده و آن‌طور که به نظر می‌رسد بودجه‌ای نیز برای این طرح تخصیص داده شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی اضافه کرد: بر اساس برآوردها، صنایع لبنی سالیانه باید حدود ۷ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. در همین راستا به مقامات مسئول پیشنهاد دادیم که از این محل در مدارس مناطق محروم شیر رایگان توزیع شود. البته این پیشنهاد هنوز در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: در این راستا از شرکت‌های لبنی درخواست کردیم که با توجه به توانی که دارند تعدادی از مدارس مناطق محروم را تحت پوشش بگیرند تا این طرح را به صورت پایلوت اجرا کنیم. البته این توزیع عدد بزرگی نخواهد بود، زیرا اگر قرار باشد برای همه دانش آموزان این توزیع توسط شرکت‌های لبنی انجام شود یعنی ۱۰ میلیون دانش آموز ۷۰ نوبت شیر دریافت کنند حدود ۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که خارج از توان شرکت‌ها است.

تیموری افزود: تاکنون پنج شرکت برای توزیع شیر رایگان در مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند. قرار است این شرکت‌ها مناطق خودشان را تحت پوشش قرار دهند. برخی از آنها توزیع شیر را شروع کرده‌اند و برخی دیگر نیز در روزهای آینده این توزیع را شروع می‌کنند.

وی اظهار کرد: در حقیقت قصد داریم شیر رایگان را ابتدا با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه کم برخوردار توزیع کنیم.

به گفته وی بر اساس مدل استاندارد باید ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود که به صورت هفته‌ای دو نوبت خواهد بود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی در پایان گفت: امیدواریم طرح توزیع شیر رایگان در تمام مدارس ابتدایی توسط دولت اجرایی شود که موثرترین و هدفمندترین یارانه در کشور است.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.