برگزاری اولین همایش نظارت انتخاباتی شورای نگهبان در مشهد

نخستین همایش اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور با شعار «انتخابات قوی، منظم و موثر» از صبح امروز به مدت دو روز در مشهد مقدس آغاز به کار کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، نخستین همایش اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و

کد خبر : 974
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
برگزاری اولین همایش نظارت انتخاباتی شورای نگهبان در مشهد



نخستین همایش اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور با شعار «انتخابات قوی، منظم و موثر» از صبح امروز به مدت دو روز در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، نخستین همایش اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با شعار «انتخابات قوی، منظم و موثر» از صبح امروز (پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲) به مدت دو روز در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی شهر مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در خصوص دلیل برگزاری این گردهمایی به خبرگزاری صداوسیمای مشهد گفت: انتخابات پیش‌رو با قانون اصلاح‌شده برگزار خواهد شد و شورای نگهبان بر اساس آن به نظارت بر انتخابات خواهد پرداخت.

وی افزود: از این رو لازم است جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای اعضای هیات‌های نظارت و دفاتر استانی شورای نگهبان برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان این نکته را هم متذکر شد که همچنان در مرحله صحت‌سنجی مدارک متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس توسط مراجع ذی‌صلاح هستیم.

دکتر طحان‌نظیف تاکید کرد: شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام ورودی به بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد داشت.

احمد وحیدی وزیر کشور و حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات میهمانان امروز این همایش بودند.

وزیر کشور در بخشی از سخنان خود در این همایش گفت: انتخابات مهمترین رویداد سال جاری کشور است و امیدواریم مشارکت حداکثری با کمک همه دستگاه‌ها محقق شود.

وی همچنین با اعلام اینکه انتخابات امسال در ۲۰۸ حوزه انتخاباتی برگزار خواهد شد، بیان داشت: برای انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند دو آیین‌نامه اجرایی جدید ابلاغ شده است که یکی درباره تبلیغات است که در هیات دولت به تصویب رسیده و به آن عمل خواهد شد. آیین‌نامه دیگر هم که حاوی حدود ۱۰۰ ماده است برای اجرای قانون جدید انتخابات مجلس می‌باشد.

وزیر اطلاعات نیز در این گردهمایی، شورای نگهبان را یک نهاد مرکزی و حیاتی برای حفظ نظام، اسلام، قانون و ارزش‌های انقلاب معرفی کرد.

در این همایش که قائم مقام دبیر، سخنگو و جمعی از اعضای فقیه و حقوقدان و مدیران ستادی و استانی شورای نگهبان حضور دارند، میثاق‌نامه اعضای هیات‌های نظارت استانی در ۵ بند قرائت شد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.