شهدا قهرمانان ملی و بین المللی هستند/ جنگ جدید سرباز جدید می طلبد

ایسنا/گیلان مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، جبهه مقاومت را پایگاه قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: شهدا قهرمانان ملی و بین‌المللی ما هستند، زیرا نه فقط امنیت سرزمین ما را تامین کردند، بلکه دست تجاوز دشمن را در آینده قطع کردند. سردار ایرج مسجدی امشب در یادواره ۲۶ شهید کربلای منای استان گیلان که

کد خبر : 982
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۴۷
شهدا قهرمانان ملی و بین المللی هستند/ جنگ جدید سرباز جدید می طلبد



ایسنا/گیلان مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، جبهه مقاومت را پایگاه قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: شهدا قهرمانان ملی و بین‌المللی ما هستند، زیرا نه فقط امنیت سرزمین ما را تامین کردند، بلکه دست تجاوز دشمن را در آینده قطع کردند.

سردار ایرج مسجدی امشب در یادواره ۲۶ شهید کربلای منای استان گیلان که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب، اظهار کرد: هرچه که امروز داریم به برکت خون‌های عزیز و پاک شهداست که در جهت امنیت این سرزمین بزرگ و اسلامی تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه شهدا جانشان را برای امنیت کشور و دفاع از انقلاب فدا کردند، افزود: همه شهدای انقلاب اسلامی «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» هستند و جایگاه آنان در نزد حق تعالی است.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، با اشاره به آشنایی و دوستی و قرابت و همرزمی و رفاقت خود با سردار سلیمانی، تصریح کرد: به برکت خون شهدا، امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه مطرح است و درباره معادلات سیاسی و امنیتی منطقه تصمیم سازی نمی شود؛ مگر با رای و نظر ایران، اما سردار سلیمانی در کنار این قدرت منطقه ای، یک هم پیمان بسیار قدرتمند و استراتژیک به نام «جبهه مقاومت» ایجاد کرد.

سفیر سابق ایران در عراق، با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای حفظ منافع خودشان در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کنند و هم پیمانانی دارند، عنوان کرد: هم پیمانان آمریکایی‌ها روز به روز به این ابرقدرت بی‌اعتماد می‌شوند؛ در واقع قدرت آمریکا رو به ضعف و زوال بوده و اگر زمانی سعودی‌ها منتظر حمایت‌های آمریکایی‌ها در جنگ یمن بودند، امروز در مقابل مقاومت یمن و جبهه انصارالله ناامید شده اند و شکست را پذیرفته‌اند و دریافته‌اند که غربی‌ها کاری از دستشان بر نمی آید.

وی با اشاره به حمله داعش به عراق و تهدید اقلیم کردستان، خاطرنشان کرد: در آن زمان داعشی‌ها شهرهای مختلف را اشغال کرده و به سمت اقلیم آمده بودند و مردم سراسیمه شهر را تخلیه می‌کردند؛ مسعود بارزانی از آمریکایی‌ها درخواست کمک کرد و آنها سه ماه فرصت خواستند تا با داعش مقابله کنند، اما سردار سلیمانی بلافاصله پس از درخواست رئیس اقلیم در منطقه حاضر شد و به آنان برای کمک اطمینان خاطر داد.

مسجدی، با بیان اینکه نیروها و ادوات جمهوری اسلامی کمتر از ۱۲ ساعت به فرودگاه اربیل رسید و سازماندهی شد، تاکید کرد: فرمانده عزیز و دلاور ما نمی‌خواست که پای داعش در منطقه محکم شود و همین اتفاق افتاد و آتش سنگینی مثل باران بر داعشی‌ها نازل شد و نه تنها از اقلیم کردستان رانده شدند، بلکه سایر مناطق عراق را نیز ترک کردند.

وی با اشاره به فرمان آیت الله سیستانی مبنی بر تشکیل بسیج مردمی در عراق، ادامه داد: نیروهای مردمی جوان و مومن برای مبارزه با داعش به کمک نیروهای مسلح آمدند، اما تجهیزات نداشتند و آموزش ندیده بودند؛ سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس مردم را سازماندهی کردند و یک نیروی قدرتمند مردمی مانند دوران دفاع مقدس را در این کشور ایجاد کردند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، دفاع مقدس را جلوه‌ای از نقش آفرینی مردم دانست و اضافه کرد: ۲۰۰ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردیم که همه جوانان این مرز و بوم بودند و لذا هنرمندی سردار سلیمانی در جنگ با داعش همین سازماندهی مردم در کنار ارتش عراق بود که در نهایت منجر به نابودی داعشی‌ها شد.

وی جنگ اصلی داعش را با جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: سردار سلیمانی قبل از اینکه پای داعشی‌ها به مرزهای ایران باز شود، دشمن را در عمق استراتژیک نابود کرد و شهدای مدافع حرم این کار بزرگ را انجام دادند تا جنگ سختی در مرزهای ما اتفاق نیفتد.

سفیر سابق ایران در عراق، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و سلامت و امنیت و منا و… را امنیت‌ساز دانست و بیان کرد: امنیت و آرامش امروز را مدیون شهدا هستیم و هر شهیدی که جانش را برای اسلام و انقلاب تقدیم کرده، عزیز ملت است.

مسجدی، با بیان اینکه شهدای جبهه مقاومت و در راس آنان سردار سلیمانی برای ما قدرت بازدارندگی ایجاد کردند، افزود: آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که در حال از دست دادن قدرت بازدارندگی خود هستند و دیگر کسی روی آنان حساب نمی کند؛ در واقع آمریکا دیگر امنیت ساز نیست و اعتماد کشورها به حمایت آمریکا از دست رفته، اما ایران اسلامی در حال تبدیل شدن به ابرقدرت منطقه‌ای است و قدرت های جدید نیز مانند چین و هند در حال شکل گیری هستند.

وی با اشاره به سلب اعتماد هم پیمانان آمریکا از این ابرقدرت رو به افول، اظهار کرد: آمریکا می‌داند که دیگر پایگاهی ندارد و باید جایگاه خودش را بازسازی کند و لذا با تلاش‌های نظامی و اقتصادی و امنیتی می خواهد به روزهای اول قدرتش بازگردد، اما نمی تواند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، با بیان اینکه جبهه مقاومت به عنوان هم پیمان ایران، صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است، عنوان کرد: اگر روزی جوانان فلسطینی و لبنانی با سنگ و تیروکمان می‌جنگیدند، امروز پاسخ موشک‌های  اسرائیل را با باران موشک‌های مقاومت می‌دهند؛ البته حمله و تجاوز خصلت دشمن استکباری است، اما صهیونیست‌ها دیگر جرات حمله ندارند و از جبهه مقاومت می ترسند.

وی جبهه مقاومت را پایگاه قدرت جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه سردار سلیمانی سرزمین ما را در امان و امنیت قرار داده، گفت: شهدا قهرمانان ملی و بین‌المللی ما هستند، زیرا نه فقط امنیت سرزمین ما را تامین کردند، بلکه دست تجاوز دشمن را در آینده قطع کردند.

مسجدی، با اشاره به تلاش دشمنان در جنگ روانی و تبلیغاتی و مجازی علیه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمنان همچنین می‌خواهند با تحریم‌های شدید مردم را از پای درآورند. از بین بردن ایمان جوانان و زدودن عفاف و حجاب و متزلزل کردن خانواده و… از دیگر طراحی‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی از درون است. در واقع دشمنان در جنگ نظامی حریف مردان بزرگ و سترگ ما نشدند و لذا فاز جدیدی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه حربه دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی هرگز موفق نخواهد شد، تاکید کرد: جنگ جدید، سرباز جدید را می‌طلبد؛ بمباران جنگ نظامی معلوم بود و پدافند داشت و پناه می گرفتیم، اما بمباران رسانه‌ای امروز در همه جا سرازیر است و روح و روان و فکر و ایمان مردم به ویژه جوانان را نشانه گرفته و سنگر و پناهگاه مشخص نداریم.

سفیر سابق ایران در عراق، سربازان جنگ جدید را نیازمند بصیرت دانست که با جهاد تبیین ایجاد می‌شود و گفت: امروز باید بدانیم که دشمن به دنبال بی‌ایمان کردن مردم نسبت به دین و انقلاب و قرآن و شهدا و روحانیت و ارزش‌ها و مقدسات است و اعتقادات را هدف گرفته و می‌خواهد جوانان را نسبت به خانواده و والدین و احترام و فرهنگ و تاریخ و گذشته و… بی‌انگیزه کند.

وی با بیان اینکه رسالت ما ساختن سربازان قدرتمند در برابر هجمه دشمنان است، عنوان کرد: رسانه و فضای مجازی شمشیر دو لبه است و باید از آن علیه دشمنان استفاده کنیم و در مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد و پایگاه‌ها و کتاب ها و فیلم ها و… به روشنگری و بصیرت‌افزایی بپردازیم و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا خجول نباشیم.

مسجدی، نقش معلمان و اساتید و روحانیون و مسجدی‌ها و… را در تربیت سربازان بصیر و دشمن‌شناس برای عرصه‌های وسیع فرهنگی و اجتماعی و مردمی مهم دانست و تاکید کرد: اگر دیروز شهرهای ما را هدف قرار می‌دادند، امروز به اعتقادات ما هجمه وارد می‌کنند و لذا باید از شیوه‌های نوین استفاده کنیم و جوانان را پای کار بیاوریم تا یک جبهه قدرتمند فرهنگی در مقابل تهاجم دشمن ایجاد کنند.

وی با اشاره به فراز و فرودها و ریزش و خیزش‌های انقلاب، اضافه کرد: انقلاب و نظام و کشور ما صاحب دارد و با توکل به خدا و توسل به شهدا و عنایت حضرت حجت(عج)، این راه ادامه خواهد یافت، زیرا در مسیر مکتب عاشوراست و مادامی که متصل به امام حسین(ع) باشیم، هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را بشکند؛ البته وظیفه ما دفاع از دین و انقلاب و کشور است تا به پیروزی نهایی برسیم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.